2014. augusztus 2., szombat

Könyvszaporulat - július

Még a nyár kezdetekor azt gondoltam, hogy az ideit egész jól fogom bírni majd abból a szempontból, hogy nem fogok összeharácsolni hirtelen felindulásból olyan könyveket, amelyek majd évekig várnak arra, hogy végre valahára kezembe is vegyem őket. Ezt a tervemet igazából már júniusban buktam 5 új könyvvel, bár az vigasztal, hogy azóta mindegyik az elolvasottak kategóriájába került, azaz valóban olyanokat szereztem be, amelyek érdekeltek és gyorsan olvasni is szerettem volna őket. 
Júliusra újból optimistán gondoltam és vásárlás tekintetében nem is olyan rossz a mérleg, de aztán jött pár csereügylet és rögtön megint 4 könyvről számolhatok be.

Az első cserém a Napos oldal volt, pedig sokáig nem érdeklődtem iránta, mégis megragadtam a lehetőséget, hogy legyen egy saját példányom. Az egyik barátnőm nagyon szerette a filmet, én azt sem láttam, de most gondoltam egyet és a könyvet elolvasásra ítéltem. Remélem, nem lesz csalódás!
A második cserém Jasper Fforde sorozatának a második része, az Egy regény rabjai. Az első részt, a Jane Eyre-esetet nagyon szerettem és kíváncsi vagyok a folytatásra is. Ha csak megközelíti az első rész színvonalát, akkor azt mondhatom, hogy nem csináltam rossz üzletet. 
Aztán jött a nagy nyári Alexandrás akció, amelyből első körben kb 7-8 könyv landolt a listámon, de amelyikre a legjobban kíváncsi voltam az A Segítség. Kedvenc bloggerjeim ajánlása és a Déli színhely miatt alapból a beszerzendők listáján volt már ez a könyv egy ideje. Gyorsan meg is rendeletem és vittem magammal egy 4 napos kiruccanásra a vonatútra. Ha nem lett volna nálam könyv a 3-3,5 órás út alatt, azt hiszem totál kibuktam volna, de így legalább volt, ami elterelje a figyelmemet. Eddig nagyon szeretem (a képen már látszik is, hogy egy kicsit megviselte a vonatozás :)), csak azt sajnálom, hogy egyéb dolgaim miatt nem tudok vele olyan gyorsan haladni, mint ahogy azt én szeretném.
A negyedik könyv Ulickajával való további ismerkedésemre tett felkészülés eredménye és szintén csere útján került hozzám. Ez pedig a Daniel Stein, tolmács. Egyik ismerősöm meleg szívvel ajánlotta ezt is régebben, úgyhogy most felkerült Surik mellé a polcra, és remélem hamarosan erről is nyilatkozhatok majd. 
Darabszámot tekintve nem volt egy igazi önmegtartóztatós hónap, de anyagiakban nagyon gazdaságos volt. Az olvasásukhoz pedig azt találtam ki, hogy amelyik idén nem kerül sorra, az bekerül a jövő évi várólista-csökkentés projektjébe és így legalább a lelkiismeretem is kicsit tisztább lesz.

Augusztusra nem fogadkozom, két könyvnek már biztos helye lesz nálam, úgyhogy talán majd az ősszel vezekelek, addig pedig élvezem a nyarat a könyvekkel! Tegyetek ti is így!


7 megjegyzés:

katacita írta...

Szerintem nagyon hatékony voltál :) És tök jókat cseréltél, az Egy regény rabjairól legutóbb azt hallottam, hogy még jobb is, mint az első rész, ez a borító meg szerintem nagyon ötletes, nekem nagyon tetszik!
A Napos oldalt tavaly megvettem hirtelen felindulásból, gondolom nem árulok el nagy titkot azzal, hogy még ezt sem olvastam el... anyunak tetszett, ez jó jel:)

Szilvamag írta...

A Napos oldallal már én is szemezgetek régóta, de mire rászántam magam, hogy megveszem, elfogyott a boltból, úgyhogy csak nem lett meg.:) A Segítséget viszont sikerült nekem is beszereztem.:) Kíváncsian várom, majd mit írsz róluk.:)

theodora írta...

A Segítség tényleg jó, még a film megjelenésekor olvastam a könyvtárból. Ha nem lenne véges a polcaim meg a pénztárcám kapacitása akkor meg is venném :)
A Jasper Fforde könyv engem is érdekel, még nem olvastam. Ulickajával is így vagyok, tudom hogy jó, olvasnom kéne, csak valaki mindig megelőzi :D
Ügyes vagy, hogy a legtöbb beszerzett könyved már el is olvastad. Idén igyekszem én is így tenni, csak az évekkel korábban beszerzetteket 'görgetem' magam előtt :D

Amadea írta...

Az Egy regény rabjai sokkal felfokozottabb, mint az első rész, jó értelemben véve.:) Pl. van benne egy könyvvásár, ahol egymásnak esnek az emberek.:D

Nikkincs írta...

katacita: köszi, én is jónak ítéltem azért ezt a hónapot :) Kíváncsi vagyok mindkét könyvre, remélem, hogy majd én is úgy nyilatkozhatok végül, mint anyukád :)

Szilvamag: ó, sajnálom, de tudod, hogy szívesen kölcsönzöm, ha kell. Igyekszem gyors lenni az olvasással, bár mostanában esténként egyszerűen kiesik a könyv a kezemből :((( Van nyári fáradtság? :)

theodora: a könyv elolvasása után tervezem a filmet is megnézni. A szereplőket már ugye láttam a borítón, így nem is tudok mást képzelni a helyükbe.
Ulickaja szerintem neked is bejönne, a Surikot és a Daniel Steint is sokan ajánlották nekem. Hát a régebbieket még csak én is görgetem, de idén igyekszem elolvasni is őket.

Amadea: tényleg? Ó, akkor előrébb kell hoznom az olvasását! :D

Nita írta...

Az Egy regény rabjait én is beszereztem. :) A Napos oldalt én nagyon szerettem, remélem neked is tetszeni fog.
A másik kettő is jó beszerzés, tényleg ügyes voltál. :) És ma végre én is eljutottam odáig, hogy írjak a beszerzéseimről. :))

Nikkincs írta...

Nita: A Napos oldalról már egyre többen mondjátok, hogy jó könyv, most már tényleg örülök, hogy beszereztem.
Megyek is, meglesem, hogy nálad mik landoltak ebben a hónapban :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...