2019. április 1., hétfő

Márciusi zárás

Tudom, hihetetlenül uncsi, hogy mindig ezzel kezdem, de hová tűnt el ez a hónap? Vagy manapság nem 24 óra egy nap, hanem csak 12, csak nekem nem szólt senki? Február után a március is nagyon gyorsan tovaszállt, hozott sok jó könyvet szerencsére.

BESZERZÉSEK

Nem szállt el velem a ló márciusban sem, csupán kettő könyvet vásároltam. Ebből Grecsó Krisztián Verája előrendelés volt, csak az átvétele átcsúszott március első napjaira. Mellette pedig az újabb Poket könyv lelt bennem lelkes gazdára, megvettem Kira Poutanen A csodálatos tenger című ifjúsági regényét. Eddig ez az év szép visszafogottságot mutat, nem is nagyon vágyom vásárolgatni (mint visszanéztem, nem csak könyveket, de eddig fontosnak ítélt dolgokat sem vettem 2019 első negyedévében, kész minimálban éltem ezt a 3 hónapot). De a márciust mégis 4 könyvvel zártam, ugyanis ajándékba megkaptam egy kedves barátnőmtől Carol McCleary Nellie Bly sorozatának első két kötetét, A gyilkosság alkímiáját és A gyilkosság illúzióját. Nagyon sok pozitív értékelést olvastam róluk, így már tudom, hogy a nyári szabadság alatt mivel fogom szórakoztatni magam.



OLVASÁSOK

Márciusban az olvasások száma is maga a tökély: 5 könyv. Ebből 3 igazán maradandó élményt nyújtott. Elsőként Paul Auster Brooklyni balgaságok című könyve vett meg magának, amit annyira megszerettem, hogy biztos fogok még tőle csemegézni. Még jó, hogy a 21. Század Kiadó újra kiadja a műveit. Aztán nagyon megfogott Grecsó Verája, tobzódtam a szegedi '80-as években abban a több mint egy hétben amit vele tölthettem. És aztán az i-re a pontot Madeline Miller Kirkéje tette fel. Okos, gyönyörűen összerakott történet egy végtelenül magányos istennőről, lírai leírásokkal és az Odüsszeiából már megismert történetekkel.
Bár nem került a legjobbak közé A csodálatos tenger is egy nagyon fontos olvasmány, főleg témáját tekintve. A Jégviráglányok mellett a helye, csak ennek a stílusa sokkal egyszerűbb, és valahogy keményebb, az utolsó oldalakat szinte sokkolva olvastam. A Nyitott Akadémia sorozatának Fejben dől el? című kiadványa egynek elment, de sokkal többet vártam tőle. Nekem sok újdonságot nem mondott, igazából kapaszkodót, útravalót sem tudtam magamnak találni benne, de ezért a fiaskóért a többi olvasmányom simán kárpótolt. (Meg legalább egy újabb vcs-s könyvet kipipálhattam vele.)

Április a negyedéves zárásé meg a Könyvfesztiválé, szóval nem lesz nullás a havi zárásom, de nagy dőzsölést továbbra sem tervezek. Mostanában sokkal jobban figyelek a radaromra minden téren, és azt hiszem ez nagyon bejön nekem. Március hozott jót és kevésbé jót is, április meg mint tudjuk igen szeszélyes hónap, szóval csak néhány jó könyvet/olvasmányt hozzon és én már elégedett leszek!


Akik még meséltek a márciusukról:

7 megjegyzés:

theodora írta...

Nellie Bly könyvei tökéletesek nyaralásra - utazásra, szerettem őket :)
A csodálatos tengert nézegettem, de Pupi és a te véleményed meggyőzött, hogy inkább ezt most kihagyom (helyette veszek Rejtőket :D).
A Vera közös olvasás volt ebben a hónapban, a Kirkére meg már nagyon kíváncsi vagyok - szeretném áprilisban (ezt is) sorra keríteni.
Szép - nem szeszélyes - áprilist! :*

Amadea írta...

Igen, április a negyedéves zárásé (meg áfáé).
Kellemesen meglepődtem, hogy A csodálatos tengert berakták a Poket könyvek közé. Régen olvastam már, de emlékszem, mennyire dühös voltam a szereplőkre.

Heloise írta...

Ó, de hangulatos kép lett! :)
A Kirké és a Vera nálam is szintén nagyon várós - utóbbit szegediként szinte kötelezőnek érzem :))
Miket tervezel a könyvfesztes megjelenésekből?
Csodaszép áprilist kívánok neked!

Nikkincs írta...

theodora: remélem így is lesz.
Pedig jó könyv A csodálatos tenger, olvasd el majd, csak kemény, de hát a témája is az. Fú, nekem Rejtő nem bejövős.
Vera szuper volt, meg a Kirké is, jó olvasást neked hozzá!
Köszi!

Amadea: hehe :P
Ne is mondd, a kislányra is, meg az egész kiscsaj brancsra, de legfőképpen a családra. Az biztos, hogy ez a könyv nem hagyja hidegen az embert.

Heloise: köszi :)
Úgy biztos még inkább jó lesz majd olvasni.
Igazából a most megjelentekből a Cormoran Strike az egyetlen befutó szerintem, azt elő is rendeltem. Mást nem nagyon, de kimegyek és pl.ha lesz kedvezmény, akkor a Parknál tuti elcsábulok majd valamire.
Köszönöm, neked is, meg nyugodt éjszakákat a körülményekhez képest! :)

PuPilla írta...

De jó kis zárás lett! Még ha el is repült gyorsan a hónap, azért tök jó könyvekkel és könyvélményekkel gazdagodtál. ;) A gyilkosság alkímiája nekem is megvan, de még nem olvastam. Vera a horizonton figyel, A csodálatos tenger pedig közös olvasmány volt. :) Én nem is a szereplőkre voltam dühös, hanem a szerzőre... meg hát magamra is, mert engem nagyon nem érdekelnek az anorexia témájú könyvek, és nem néztem utána.
Nyitott Akadémiás vcs-ket én is nemsoká fogok olvasni, beterveztem párat. ;)
Na, ha együtt lebzselünk kicsit a feszten, majd gondoskodom róla, hogy ne csak egy áprilisi árválkodó beszerzésed legyen! :D

Nita írta...

Örülök, hogy tetszett neked a Kirké, én most az Akhilleusz dalát olvastam el, és annyira bejött, hogy szerintem a Feszten megveszem a Krikét. :) Több ilyen kéne nekünk, mint Miller.
A Vera most már engem is egyre jobban izgat, pedig még nem olvastam Grecsótól semmit, lehet ez lesz a kezdés. :)
Remélem összefutunk a Könyvfeszten és jó kis könyvekkel térünk haza. :)

Nikkincs írta...

PuPilla: így van, gyors hónap, de jó könyvélmények :)
Akkor akár olvashatnánk majd együtt A gyilkosság alkímiáját is. Vera meg szerintem nagyon klassz könyv.
Én a szereplőket tudtam volna egy péklapáttal megküldeni. Amúgy én sem szeretek erről a témáról olvasni, de a Jégviráglányok anno teljesen megtörte ezt az ellenérzésemet.
Hajrá a Nyitott Akadémia sorozattal, majd figyelem melyek kerülnek nálad is sorra.
Nem egy lesz, az biztos, de nem, most nem hagyom, hogy kisördög legyél - bármennyire is jól áll neked ez a szerep :)

Nita: Miller gyönyörűen ír és nagyon jó érzékkel nyúlt mind az Odüsszeia, mind az Íliász történetéhez.
Vera jó választás, szerintem Grecsó általam olvasott egyik legjobbja.
Biztos nem megyünk haza üres kézzel (de én inkább a többiek tömött szatyrát cipelem majd :D)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...