2015. május 2., szombat

Áprilisi könyvkupac és zárás

Nem mentegetőzöm, és még csak lelkiismeret-furdalásom sincs, pedig áprilisban egy kicsit eleresztettem magamat az előző hónapokhoz képest. Ennek fő oka a Könyvfesztiválra időzített új megjelenések, amelyek közül több olyat is találtam, amire fájt a fogam, így nem is volt kérdéses, hogy ebben a hónapban bizony nem leszek visszafogott. Mutatom a szerzeményeket:


Már rögtön április elején lecsaptam egy hőn áhított könyvre, méghozzá A párizsi építészre, amely kívülről csodás, viszont a tartalmával már voltak gondjaim. Aztán a további négy könyv a Könyvfeszt szombati napjának eredménye, amelyet Szilvamaggal töltöttem. Iszonyú jó napunk volt szerintem, mindent belezsúfoltunk, amikről már rég beszéltünk: kávéztunk (többször is), sütit ettünk, könyveket vettünk, lejártuk a lábunkat, találkoztunk eddig csak a neten ismert bloggerekkel (theodorával és Üstökössel sikerült végül csak személyesen összefutnunk), voltunk könyvbemutatós beszélgetésen és hát egy egész napot végig beszélgettünk könyvekről, magunkról, szerintem be nem állt a szánk.

A Könyvfeszten három szépséget zsákmányoltam: A babaház úrnőjét, amiről már olyan sokan olyan jókat mondtak, Az elvarázsoltakat, amelynek a Tolvajok tele után szavaztam bizalmat, és A katicák évét, amiről pedig Amadeánál olvastam először. Aztán amikor már Szilvit kísértem vissza a Nyugati pályaudvarhoz, hát nem megálltunk a könyvesbódé előtt ahol 990 Ft-ért adtak csupa fantasztikus könyvet és ahol Szilvi kiszúrta nekem az Amikor Isten nyúl volt c. kötetet. Azzal a felkiáltással adta a kezembe, hogy "szerintem ez a te könyved", úgyhogy nem volt mese, betuszkoltam még ezt is a szatyromba.
Így a mérleg 5 beszerzett könyv lett, ebből kettőt olvastam, a többi pedig nem fog sokáig árválkodni olvasásra várva a polcomon.

Az olvasásokat nézve április nagyon bőséges volt, ennek az oka továbbra is a szabadidőm eltöltésének megváltozása, amelyet mostanában általában egyedül kell kiviteleznem, így sokszor inkább a könyveket részesítem előnyben, illetve egy nem várt sebészeti probléma, ami miatt egy hét betegszabadság szakadt a nyakamba. Szóval 11 könyvet olvastam el ebben a hónapban, de sok rövid volt közte, úgyhogy nem igazán mérvadó ez a szám.

Egyszer fent:
Hoffman Átkozott boszorkák c. könyvét végre sikerült könyvtárból megszereznem és a film után elolvasnom. Az írónő imádata még mindig tombol nálam!
Laurie Halse Anderson Jégviráglányok c. regénye szintén a könyvtárból került hozzám és mélyen fel is kavart a történetével. Ha YA írót kellene ajánlanom, őt bátran mondanám!
Dennis Lehane-től A titokzatos folyó is megvett magának, és most már az író is a kedvenceim közé került, illetve itt kell megemlítenem Samuel Bjork Magányos utazóját, amit két nap alatt befaltam és végre kaptam egy olyan skandináv krimit, ami hasonló érzéseket váltott ki belőlem, mint anno a Tetovált lány.

Egyszer lent:
Nem tudom mi történt, de pár olyan könyvbe is belefutottam, amit elviekben az előzetes vélemények alapján szeretnem kellett volna, de most nem talált meg magának a könyv. Az első ilyen csalódásom Sjón A macskaróka c. rövid története volt, amely valahogy "átfolyt" rajtam. Utána pedig nemrég került a kezembe Minou szigete, amelynél természetesen felfogtam, hogy mi áll a háttérben, mégis, most valahogy nem voltam nyitott vagy kellően befogadó a történetre, így egy kicsit megszenvedtem vele.

Középkategóriások:
Ide egyértelműen A párizsi építészt sorolom, ami ugyan csalódás volt, mégis éreztem benne a lehetőséget és igazából a kivitelezés és a klisés fordulatok miatt nem tudtam jobban szeretni.
Illetve most fejeztem be A katicák évét Graham Joyce-tól, ami tetszett is, meg nem is, és egyelőre nem tudom eldönteni hányadán is állok ezzel a könyvvel. Azt hiszem abban csalódtam, hogy "kísértet történet"-nek gondoltam, és hát innen nézve ez nem igazán volt az, amire én számítottam.

Szerettem: 
Halász Margit Gyöngyhomokját nagyon szerettem olvasni, hömpölyög és magával ragad. Végre elolvastam a Salamon király szorong c. Emile Ajar történetet is és persze megint az ujja köré tudott csavarni az író. Olyan történet ez, amelyet én sokáig emésztettem magamban és azt hiszem sok dologban magamra ismertem benne. Elina Hirvonen Hogy ő is ugyanarra emlékezzen c. kisregénye tipikus sötéten borongós ugyanakkor mély érzésű skandináv történet volt. És meglepetés volt számomra Iselin C. Hermann Expressz ajánlott c. levélregénye, amelyet azért olvastam el, mert a Könyvfeszten beültünk az új regényének a bemutatójára és gondoltam, hogy illő lenne tudni róla valamit. Jó bemutatkozás volt ez a regény, nem számítottam arra a végre, amit kaptam, de így volt jó.

Szóval szép számú beszerzés és olvasás jellemezte ezt a hónapot és a saját életemben is egyelőre olyan szeszélyes volt április, mint amilyennek az időjárás alapján tartjuk, én is hol fent, hol lent éreztem magam. Aminek viszont örülök, hogy elolvastam a 12. várólistás könyvemet, ilyen korán még soha nem sikerült! Vár még rám további 8, majd meglátjuk azok mikor kerülnek sorra.

A többiek beszámolója áprilisról:


13 megjegyzés:

Szilvamag írta...

De jó volt olvasni, amit írtál :* A nyulas könyv meg remélem betalál. :)

Nikkincs írta...

Szilvamag: hát jól is éreztük magunkat, nem? :)
Szerintem jó lesz, azt hiszem ebbe kezdek most bele.

Szilvamag írta...

Remek nap volt!

Amadea írta...

Milyen szép kis egyezések vannak (mondom ezt kb. harmadjára).:)
Sajnálom, hogy neked is voltak olyan könyveid, amiket szeretne kellett volna, mégsem tetszettek... a nagyon vékony könyvek becsapósak, ezért halogatom már száz éve A macskarókát.
Sajnálom, hogy nem jött be A katicák éve... remélem, nem bánom meg, hogy megvettem.
A Minou szigetével hasonlóan jártam, elolvastam az első oldalt és visszavittem a könyvtárba, nem voltam a megfelelő hangulatban hozzá.
A Magányos utazót megjegyzem, imádtam A tetovált lányt.:)

katacita írta...

Jó sokat olvastál áprilisban!
A Minou szigetére én pozitív élményként emlékszem, de olyan kis rövid és visszagondolva azért nem hagyott bennem mély nyomot. Az Amikor Isten nyúl volt meg szerintem is a te könyved lesz, bár én pont nála éreztem azt, hogy "átfolyt" rajtam, viszont ebben inkább valami olyasmit sejtek, hogy nem a legjobbkor került a kezembe.

A Magányos utazót én is előrehozom a listámon, ezek szerint nem csak "még egy skandináv krimi".

katacita írta...

Ó, és remélem, azóta felépültél teljesen, ugye minden oké?

theodora írta...

Egész visszafogott zárás! :)) A babaház úrnőjét csak ajánlani tudom, Az elvarázsoltak engem is érdekel az Amikor isten nyúl volt szintén. (El kell mennem a nyugatiba :D).
A találkozást remélem - kávéval :D - könyvhéten megismételjük, és örülök, hogy találkoztam Szilvamaggal, olvasom ám őt is egy jó ideje csak nem kommenteltem :)

Nikkincs írta...

Amadea: igen, most, hogy végre te is elengedted magad, tudunk egyezést találni :)
Milyen jó meglátás, mármint, hogy a rövid könyvek becsapósak. Tényleg!
Nem tudom mi van velem, de többször futok bele ezekbe mostanában, ez van, biztos változom.
A katicák évéről nagyon várom majd a véleményed. Olvasás közben megint azon kattogtam, hogy biztos velem van a gond, de én ezt most nem érzem hű de nagy durranásnak.
Ajánlom, persze azért nem egy Tetovált lány, de hangulatilag nekem hasonló volt.

katacita: Minouval szerintem meg én találkoztam rosszkor :)
Tegnap elkezdtem a nyulast és eddig jó, szóval majd meglátjuk.
Nem, szerintem nem egy újabb skandináv krimi, pörgős, ugyanakkor jók a szereplők és tetszettek benne a magánéleti drámák is. Kicsit azt érzem, hogy benne van egy sorozat lehetősége, de itt őszintén mondom, hogy nem bánnám :)
És igen, köszönöm, most már nagyjából minden rendben sebészeti téren :)

theodora: mindegyik könyvre nagyon kíváncsi vagyok, remélem jók lesznek!
A Nyugati veszélyes terep, még két könyvet simán el tudtam volna hozni, de mindegyik 990-re volt leárazva.
Én is remélem, ráadásul a Deák tér/Bazilika környékén rengeteg kávézó van :) Nekünk is egy élmény volt :D

Nita írta...

Nagyon jó könyveket szereztél be! Az öt pedig Könyvfesztes hónaphoz képest telkesen visszafogott mennyiség. :) Ahogy néztem a többiek posztját, az én 14-es ámokfutásom lett a csúcs. :D

Könyvhéten mindenképp be kell pótolnunk a találkát, és szerintem a kávé és süti is simán benne lehet a programban, meg persze a fagyi. :))

PuPilla írta...

Ó, hát nagyon visszafogott voltál! :) 990-ért lehet ilyen szuper könyvet szerezni a Nyugatinál? Ajj... ha nem lenne olyan drága eljutnom a nyugatiig, elmennék egyért én is :D
Gratulálok a vcs-hez! :))

Nikkincs írta...

Nita: a visszafogottságom a helyhiánynak is köszönhető :) Igen, láttam a szép nagy termésedet, de legalább lesz mit olvasnod a következő hónapokban.
Benne vagyok, remélem, sikerül majd összehoznunk! :)

PuPilla: köszi. Igen-igen, lehet, nagyon sok jó könyv volt :) Ha kell, szívesen vállalok nektek beszerzést, ezen ne múljon.
Köszönöm, a többit is remélem, hogy sorra fogom tudni keríteni :)

zakkant írta...

Húh, én is csak gratulálni tudok a VCShez! Nem semmi! Én elbújhatok a 3,5 könyvemmel, de hátha még behozom nyáron magam :) Majd igyekszem, még van végülis 7 hónap. De kár hogy nem futottunk össze szombaton, tök jó lett volna megismerni téged is, remélem a Könyvhéten lesz alkalom erre is. Remélem, hogy a kényszerpihenő után teljesen rendbe jöttél!

Úh, a Keletiben is van egyébként ilyen olcsókönyvárus, én mindig kikerülöm, mert nem egyszer csábultam el vidékre utazva, aztán hazafelé utazva is egy-egy könyvre :D Veszélyes bódék ezek!

Nikkincs írta...

zakkant: köszi, de szerintem most jó könyveket válogattam össze. Szerintem teljesen jól állsz, no para! :)
Remélem én is, jó lenne.
Köszönöm, igen, már minden oké.

Annyira könnyen el lehet ezeken a helyeken csábulni, pláne ha valóban jó kis könyvek vannak az akcióban :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...