2012. augusztus 3., péntek

Kérdezgetős díj

Díjat kaptam! Először Szilvamag, majd Nokedli volt olyan kedves, hogy gondolt rám. Ezúton is nagyon köszönöm Nekik!



A díjhoz kapcsolódó játék szabályai: 
  1. Mindenkinek 11 dolgot kell mondania magáról
  2. A jelölő mindegyik kérdésére válaszolni kell 
  3. 11 kérdést kell feltenni a jelölteknek
  4. 11 embert meg kell jelölni és linkelni
  5. Nincs visszaadás/visszajelölés

Először jöjjenek Szilvamag kérdéseire a válaszaim:

1. Kedvenc sorozatod? (film)
Nagy Dr. Csont (Bones) rajongó vagyok. E mellett idén a Tudorok c. sorozat került fel a kedvenceim listájára, bár ott még csak az első évadot láttam.

2. Kedvenc műsorod a rádióban?
Nincs, mert nem hallgatok rádiót.

3. Mennyit költesz havonta könyvekre?
Hú, sokat! Bár nagyobb önfegyelemmel vásárolok, mint tavaly, de ha átlagot nézek havi 5 könyv biztos a polcra került kb. 6-7.000 Ft értékben.

4. Mi volt a legutóbbi film, amit a moziban láttál?
Épp múlt hét szombaton láttam a Fejvadászok c. filmet, amely Jo Nesbø regényéből készült.

5. Mi a reakciód arra, ha valaki az általad egekig magasztalt könyvről negatív kritikát ír?
Semmi különös. Nem tetszhet mindenkinek ugyanaz a könyv. Ha már olyan személyről van szó, akinek hasonló az ízlése, mint az enyém, biztos, hogy beszélgetek vele a könyvről, mert kíváncsi lennék, hogy mi nem tetszett neki benne.

6. Szoknya vagy nadrág?
Nadrág, de mostanában a munkahelyemen egyre többször szoknya is.

7. Mi volt eddigi életed legkellemetlenebb szituációja, amit nem szégyellsz másokkal is megosztani?
Hm. A 30. születésnapomon szó szerint átestem. Ugyanis a barátaim meglepetés bulival készültek és én már kellően jól éreztem magam, amikor is a sötétben nem vettem észre a földön egy hangfalat. Ennek következtében óriásit estem, az államon felszakadt a bőr, a lányok ápoltak egy kicsit nagy nevetések közepette a női mosdóban. A vicces a következő munkanap volt, amikor a kollégáim sanda mosollyal az arcukon jegyezték meg, hogy "halljuk, nagy buli volt!" :)

8. Mi szerint választasz olvasmányt, ki és mi az aki befolyásolni szokott ebben?
Nem múlik el nap, hogy ne böngésszem az interneten a könyvesboltok, bloggerek oldalait, szóval általában innen tájékozódom. Befolyásolni az általam szeretett bloggerek kritikái, ajánlásai szoktak, de kollégáim, barátaim is ajánlottak már nagyon jó könyveket nekem.

9. Melyik volt az a könyv, ami annyira rossz volt, hogy azóta sem tudtad elfelejteni?
Egy középiskolai kötelező olvasmány: Németh László Iszony c. regénye. Akkor nagyon megszenvedtem vele, de szerintem újra kellene olvasnom, mert akkor még éretlen voltam hozzá.

10. Milyen szerepet tölt be az életedben a blogod?
Idén kezdtem el blogolni, de hamar kinőtte magát az első számú időtöltésnek. Sajnos nem jut rá annyi időm, mint szeretném. De már most sok kedves ismerőst, barátot és biztató szót köszönhetek neki.

11. Ha szereplője lehetnél egy regénynek (lehet mellékszerep is, ami akár később főszereppé is válhat), melyik lenne az?
Azt hiszem egy kicsit mindig azzá a szereplővé válok, akiről épp olvasok. De ha választhatnék, akkor az örök kedvencem azaz a Büszkeség és balítélet c. könyv Lizzyjének helyében lennék szívesen.


Alább pedig Nokedli kérdéseire adott válaszaimat olvashatjátok:

1. Előfordult-e valaha, hogy az éppen olvasott könyv szereplőjével álmodtál?
Hogyne, elég sűrűn. Főleg azoknál a könyveknél szokott ez megtörténni, amelyek "földhöz vágnak".

2. Volt olyan, hogy olvasás közben kedvet kaptál egy helyszín bejárásához, s aztán be is jártad azt?
Jaj, szinte mindig kedvet kapok hozzá. Többek között a könyvekben olvasottak miatt szeretnék eljutni Olaszországba is, de még nem sikerült.

3. Ha egy könyv szereplője lennél, milyen lennél? (amazontermészetű, vadromantikus, élőhalott, másegyéb)
Semmi paranormális. Azt hiszem (lásd fentebbi 11-es kérdés), hogy Jane Austen valamelyik hősnője lennék.

4. Hangulatolvasó vagy, vagy valamiféle terv/lista szerint haladsz?
Is-is. Van olyan fejben lévő listám, hogy miket kéne pótolnom és azokkal próbálok szépen lassan haladni. De azért legtöbbször a hangulatomnak megfelelően kapom le a következő könyvet a polcról.

5. Ha már lista: mit gondolsz ezekről a mostanság divatos listákról? (1001 könyv, 303 könyv, satöbbi)
Szeretem olvasgatni őket, mindig találok benne olyanokat, amelyekhez kedvet kapok.

6. Egyszerre egy könyvet olvasol, vagy többet?
Az esetek nagy többségében egyet, de volt azért már olyan, hogy több könyvet is olvastam. Ezek ilyenkor teljesen eltérő témájúak.

7. Ha befejeztél egy könyvet, még morfondírozol az olvasottakon egy darabig, vagy rögtön ugrasz a következőért?
A könyvtől függ. Ha olyan, van, hogy napokig rágódom a történeten, de mivel nem sokáig bírom olvasás nélkül, olyankor is belekezdek már egy következőbe.

8. Mi volt a legnagyobb könyves csalódásod? (akár jó, akár rossz értelemben)
Jó: tavaly a Veszedelmes viszonyok. Ajánlásra vettem ki a könyvtárból, de megrémültem egy kicsit tőle, hogy nincsenek benne párbeszédek és attól is, hogy levélregény. Ehhez képest az egyik legnagyobb kedvencemmé vált és csak ajánlani tudnám mindenkinek.

9. Bárkinek szívesen kölcsönzöl könyvet, vagy csak néhány kiválasztottnak?
Féltem a könyveimet, mert sajnos már jártam úgy, hogy nem kaptam vissza. Ezért csak néhány kiválasztottnak kölcsönzök, de nekik nagyon szívesen.

10. Egy indiszkrét kérdés: tanulóként bedugtad a tankönyvet éjszaka a párnád alá, hogy alvás közben fejedbe szálljon a Tudás? :)
Nem lett volna nagy hely rá, ugyanis én csak kispárnával alszom :)

11. Egy még indiszkrétebb kérdés: mi a kedvenc nassod?
Sajnos nem nagyon engedhetem meg magamnak a nassolást, de a saját készítésű tiramisu golyónak nehezen tudok ellenállni.

Utoljára hagytam a +11-et magamról:
  1. Imádom Írországot, az ír zenét és az ír táncot.
  2. Még az ágyneműtartómban is könyveket tárolok.
  3. Nincs jogosítványom és biciklizni sem tudok.
  4. Nekem olyan a kávé, mint Gombóc Artúrnak a csokoládé. Jöhet bármilyen formában és minden mennyiségben! :)
  5. 29 évesen jártam először külföldön.
  6. Óvodában fenyőfa volt a jelem, ezért a mai napig nagyon gyorsan tudok karácsonyi ajándékkísérő kártyákat gyártani, annyit rajzoltam le.
  7. Szeretem a telet, mert szerintem akkor lehet a legjobban az ágyba kucorodni egy jó könyvvel (no meg egy pohár forralt borral)!
  8. Horoszkópom szerint a Halak jegyében születtem, a víz közelében tudok a legjobban kikapcsolódni. Ezért ha tehetem, minden héten eljárok úszni.
  9. Éveken át naplót írtam, amiket a mai napig őrzök.
  10. Egy tavalyi rossz élmény miatt félek a mennydörgéstől.
  11. És a végén egy vallomás: középiskolásként nem olvastam el minden kötelező olvasmányt.

Úgy gondoltam, hogy a díjat már nem adom tovább, mert ahogy láttam, lassan körbeért, és azok már mind megkapták, akiknek küldeném.


Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...