2017. szeptember 3., vasárnap

Könyves kérdéssor

Ezeket a kérdéseket még a molyon kaptam pieta4-től, néhány olvasási szokást és könyves élményt boncolgat:

1. Melyik könyv van a polcodon a legrégebb óta?
Bár azt hiszem, már dobozban van, de a lakásban megtalálható, a legrégebbi könyvem egy mesekönyv: A sün, akit meg lehet simogatni. Nagyon szerettem gyerekként, felnőttként is, és azóta már több lurkónak meg is vettem ajándékba.

2. Mit olvasol jelenleg, mit olvastál ezelőtt és mit fogsz olvasni ezután?
Épp Joanne Harris Urak és játékosok könyvét újrázom, előtte Grecsó Krisztián Melletem elférsz c. történetét olvastam, majd a következő valószínűleg Zafón trilógiájának első kötete, A szél árnyéka lesz (újra).

3. Melyik az a könyv, amit mindenki szeret, de te utálsz?
Azt hiszem, hogy nincs olyan könyv, amire azt mondám, hogy utálom, ezt túl sarkosított megfogalmazás. Inkább csak annyi, hogy nekem nem jött be. Ilyen volt például Fabio Stassitól a Charlie utolsó tánca - sok jó kritikát olvastam, nekem mégsem volt jó élmény.

4. Melyik az a könyv, amit folyamatosan mondogatsz magadnak, hogy elolvasod, de valószínűleg nem fogod?
Remélem ilyen nem lesz. Amit már régóta kerülgetek az az Anna Karenina, meg a Mester és Margarita, de mindkettő érdekel, így nem szeretném hogy ne kerüljenek sorra. Előbb utóbb őket is elolvasom!

5. Melyik az a könyv, amit nyugdíjas korodra is megőrzöl?
Azokat, amelyek hosszú évek alatt is meg tudják őrizni a kedvenc címkét. Nem tudom még melyek lesznek ezek, de remélem lesz jó néhány. Plusz azokat, amelyekhez valamilyen emlék köt, vagy a családi könyvtár féltett példányai, ez utóbbiaktól biztos nem fogok megválni.

6. El szoktad olvasni az utolsó oldalt előbb, vagy kivárod a könyv végét?
Tiniként sokszor lapoztam hátra, főleg krimik esetében (aminek aztán volt értelme, hogy lelőjem magamnak a poént), most már nem csinálok ilyet.

7. Köszönetnyilvánítás: papír és tinta pazarlás, vagy érdekesség?
Az oldalakon keresztüli köszönetnyilvánításokat csak átfutom, de azért találkoztam már nagyon frappáns verziókkal, vagy olyanokkal, amelyek valami pluszt adtak a könyv elolvasása után.

8. Melyik karakterrel cserélnél szívesen helyet?
Romantikus énem Jane Eyre-t választaná, de akár Baráth Katalin sorozatából is szívesen cserélnék egy kis időre helyet Dávid Veronnal.

9. Van olyan könyv, ami valami különlegesre emlékeztet az életedben (hely, idő, személy)?
Van, elég sok. Tudom, mit olvastam első repülőutam alkalmából - a Twilightot angolul. Az első igazi külföldi felnőtt nyaralásom alkalmával például A prímszámok magánya volt nálam és emlékszem, hogy a tengerparton olvastam, de amúgy a "nyaralós" könyveim nagy része mindig megmarad az emlékezetemben. Aztán vannak olyan könyvek, amelyeket a szeretteimtől kaptam, számomra azok is különlegesek. De legutóbb például egy barátnőm lepett meg egy dedikált példánnyal az Ambrózy báró sorozatból és számomra ez is ebbe a kategóriába tartozik.

10. Mondj egy könyvet, amit érdekes módon szereztél meg!
A "legérdekesebb" az volt, amikor Angliában dolgozó barátnőmet kértem meg kb 10 évvel ezelőtt, hogy hozzon nekem Susan Elizabeth Phillips könyvet angolul (Ain't She Sweet), mert itthon elég lassan csordogáltak és angolul meg aranyárban árulták, én pedig akkor kezdtem rákapni az angol nyelven való olvasásra.

11. Adtál már könyvet valami egyedi okból egy különleges személynek?
Általában születés- és névnapokra szoktam könyvet venni a családnak, barátoknak, ismerősöknek, de ez szerintem nem egyedi ok, szóval nem.

12. Melyik könyv volt veled a legtöbb helyen?
Amit a leghosszabb ideig olvastam az a Monte Cristo grófja volt, egy hónap alatt szerintem jó sok helyen megfordult velem, mert általában hozom-viszem a könyveket magammal bárhová is megyek.

13. Van olyan kötelező olvasmány, amit középiskolában nem szerettél, de pár évre rá kiderült, hogy nem is olyan rossz?
Nincs. Egyik kötelezőre sem húztam túlságosan az orromat anno, de azóta sem olvastam újra egyiket sem. Bár Németh László Iszonyával megkínlódtam még a suliban, talán annak adni kellene egy újabb esélyt felnőttként.

14. Használt vagy új könyvek?
Mindegy. Szeretem ezt is, azt is. Antikvár könyveknek is van egyfajta hangulata, előélete, a könyvtári könyveknek is, és persze az újonnan vásároltaknak is. Attól függ, mit honnan és milyen áron lehet beszerezni.

15. Olvastál valaha Dan Brown könyvet?
Igen, az Angyalok és démonokat, illetve A Da Vinci-kódot. Tervezek is egy újabbat, az Infernót

16. Megtörtént már veled, hogy a filmadaptáció jobban tetszett, mint magam a könyv?
Fogós kérdés, általában fordítva szokott lenni. De talán a Forrest Gump ilyen - a könyvnek nem sok köze volt a filmhez, amit viszont nagyon szeretek.

17. Volt már veled valaha, hogy éhes lettél olvasás közben?
Volt-e? Aki már olvasott Janet Evanovich A szingli fejvadász (alias Stephanie Plum) sorozatából akár egy részt is, azt tudhatja, hogy azt még teli gyomorral sem lehet úgy olvasni, hogy ne kívánjunk meg egy fánkot legalább.

18. Ki az a személy, akinek a könyvajánlását mindig megfogadod?
A könyvesbloggerek közül azokét, akiket rendszeresen olvasok és mindig fel tudnak piszkálni olyan könyvre is, ami első körben nem tűnt nekem valónak, illetve van egy nagyon jó barátnőm, aki az évek során szuper könyveket ajánlott a figyelmembe (most is rajong egy sorozatért, kénytelen leszek beleolvasni miatta :)).

19. Van olyan könyv a komfortzónádon, kedvenc műfajodon kívül, amit végül imádtál?
Igen. Amikor a sci-fivel kezdtem ismerkedni, Amadea és szerintem almamag is ajánlotta nekem Alastair Reynolds Napok háza c. könyvét. Nagyon jó élmény lett!

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...