2018. augusztus 5., vasárnap

Júliusi zárás

A július beszerzések és olvasások terén igazán egyensúlyban lévő hónap lett: pont annyi könyv került hozzám, mint amennyit elolvastam, csak ugye nem pont ugyanazokat.

BESZERZÉSEK

A hónap elején a fejembe vettem, hogy az egyik kedvenc könyvemet, a Jane Eyre-t szeretném beszerezni az Ulpius klasszikusok sorozatának kiadásában, ami a mission impossible kategóriájába tartozik (tudom, én is jókor kapcsolok). E miatt tettem egyik délután egy hatalmas antikvárium körutat, de sajnos nem jártam sikerrel. Viszont az egyik helyen megláttam Szabó Magda Hullámok kergetése című könyvét, amelyre Tíciánál figyeltem fel, így úgy döntöttem ez bizony hazajön velem. Aztán egyik délutáni könyvesboltos bóklászásom során elköltöttem még a szülinapomra kapott egyik ajándékkártyámat két gyönyörűségre: Jón Kalman Stefánsson A halaknak nincs lábuk lett az egyik, amely nagyon szép kiadás, illetve egy újabb Szabó Magdára, a Zeusz küszöbénre csaptam le. Utolsó beszerzésem egy molyos vétel volt: ha már a Jane Eyre-t nem sikerült az Ulpius kiadásában - egyelőre - a polcomra tennem, az Üvöltő szeleket igen, amit tervezek is az ősszel újraolvasni.



OLVASÁS

A 4 olvasás egy kicsit csalás, hiszen a 4. könyvet augusztus első napjaiban sikerült befejeznem, de majdnem megvolt, szóval én inkább ide sorolom. A júliust szinte egész végig Olaszországban töltöttem, pedig ki sem tettem a fővárosból a lábam. Nem akarattal válogattam össze a könyveket, egyszerűen tudat alatt így jöttek, gondolom próbáltam "elmenekülni" a hétköznapok elől. Elsőként Szerb Antaltól az Utas és holdvilágot olvastam újra a Poket könyvek kiadásában és most sem csalódtam benne. Aztán folytattam a sort Dan Brown Infernójával, amely várólista-csökkentéses könyv volt és nekem csalódás. A témáját nagyon szerettem, viszont valahogy beleuntam Langdon prof rohangálásába, túl sok volt már. A harmadik könyvem egy igazi könnyed történet volt Laura Frasertől. Az itáliai affér nem ígért túl sokat, és azt be is teljesítette, de nekem most nagyon jól esett ilyen kis semmiségekről meg a csodás olasz városkákról, a tájakról, emberekről, kajákról olvasnom. Az utolsó könyv viszont elég komoly témákat boncolgatott, holott elég kis chick-litnek tűnik. Tisztában voltam vele, hogy nem az, hisz láttam a Hatalmas kis hazugságok című sorozatot, utána határoztam el, hogy könyvben is szeretném megismerni. Pont olyan jó volt, mint a sorozat, van, ami a könyvben jobban tetszett, van, ami a sorozatban jött át jobban, mindenesetre szerintem fontos könyv, én ajánlom mindenkinek.



Abból kiindulva, hogy július is milyen piszok gyorsan eltelt, augusztusban sem lesz ez másképp (egyrészt örülnék is ha gyors lenne, mert ez a kánikula a városi betonrengetegben elviselhetetlen), bár végre ebben a hónapban úgy tűnik a munka mellett pár nap mini nyaralásra lesz lehetőségem, amely során offline létet és rengeteg olvasást tervezek. És bevallom, én vagyok az az őrült csaj, aki már nagyon várja az őszt (a kedvenc évszakom), sőt, már szépen alakulnak az őszi olvasási terveim is, szóval a nagy hőség közepette inkább erre az időszakra próbálok gondolni a cseppfolyósodás elkerülése végett.


A többiek beszámolója:
Nita 
Amadea
Heloise

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...