2018. július 5., csütörtök

Mid-Year Book Freak Out Tag 2018

Tavaly is értékeltem ezzel a kérdéssorral az első féléves könyvmolyos aktivitásomat, és idén is kedvet éreztem egy kis visszatekintésre. Szóval nézzük, milyen volt 2018 első 6 hónapja az olvasás, könyvek terén?


1. A legjobb 2018-as olvasmányok

Eddig három könyv került nagyon közel a szívemhez: a Bádogember, a Három dolgot mondj és az Egymás ellen. (Az első kettőről már írtam, a harmadikról hamarosan).

2. A legjobb folytatás, amit 2018-ban olvastál

Mivel nem igazán olvasok sorozatokat, ezért eléggé leszűkült e kategóriában a választási lehetőségem, de Fredrik Backman Björnstad sorozatának 2. részét, az Egymás ellent mindenképpen ide tudom sorolni.

3. Friss megjelenés, amit még nem olvastál, de szeretnél

Könyvheti szerzeményeim egyike, Margaret Atwood A vak bérgyilkoscímű kötete türelmesen vár a sorára. Nyárra tervezem és már valóban nagyon kíváncsi vagyok rá.

4. A legjobban várt friss megjelenés az év második felére

Fura, de böngészve a várható új megjelenéseket igazán egyik sem hozott lázba. Van néhány kötet, ami azért érdekel, de azt hiszem ezekkel megvárom majd a könyvtárazást. Ilyen például A krakkói babakészítő vagy a Mielőtt a kávé kihűl című történet.

5. Legnagyobb csalódás

Naomi Alderman: A hatalom. Egyértelműen. Szörnyen szenvedtem vele és szörnyen nem érdekelt egy idő után az egész sztori. Hihetetlenül csalódott voltam, mert nagyon vártam és nagyon rákészültem. Talán ez (is) volt a gond.


6. Legnagyobb meglepetés

Tittel Kinga Mesélő Budapest című képeskönyve hatalmas szerelem lett. Annyira örülök neki, hogy azóta angolul is kiadták, én tényleg minden Budapestre érkező turistának ezt adnám a kezébe, mert informatív, szórakoztató és nagyon alapos munka. 

7. Kedvenc új szerző (debütáló vagy neked új)

Julie Buxbaum - tőle az első 6 hónap során két könyvet is olvastam, mindkettő igényes, okos, humoros ifjúsági könyv, annyira jó érzés ilyen kis gyöngyszemekre lelni a nagy YA dömping közepette.

8. Legújabb könyves szerelem

Az Egymás ellen. Engem nagyon megfogott Backman ezen sorozata, és fogalmam sem volt, hogy az első kötet után merre viszi tovább a történet szálait, de nagyon ügyesen tudta tovább boncolgatni a történéseket. Amikor a könyv végéhez közeledvén azt veszed észre, hogy direkt lassítasz az olvasással, mert nem akarod elengedni a szereplőket, nálam az egyértelműen a könyves szerelem jele.

9. Legújabb kedvenc karakter

Julie Buxbaum Hogyan tovább? regényének fiú főszereplője, David. Nagyon jól megírt karakter volt ő, élvezet volt a regény során a fejlődésének szemtanúja lenni.

10. Egy könyv, amin sírtál

Ez a Bádogember volt. A regény második fele egy elég kemény érzelmi hullámvasútra ülteti fel az embert és az utolsó mondatok után egy könnycseppet biztos, hogy elmorzsoltam.


11. Egy könyv, ami boldoggá tett

Szabó Magda Álarcosbálja biztos ilyen volt. Keserédes kis ifjúsági történet, de olyan sokszor megmelengette a szívem és mosolyt csalt az arcomra, hogy egyértelműen ennek a kategóriának a győztese lett.

12. Kedvenc filmes adaptáció, amit idén láttál

Elég sok mozifilmet és sorozatot néztem meg idén, aminek könyv az alapja, de érdekes módon ezek olyanok voltak, ahol még a könyvet nem olvastam. De ami nagyon megfogott és aminek hamarosan tervezem a nyomtatott formátumú olvasását az a Hatalmas kis hazugságok. Remélem könyvben is lesz annyira jó, mint a sorozat volt.

13. Kedvenc értékelés, amit idén írtál

Unni fogjátok már ezt is: Julie Buxbaum Három dolgot mondj regényéről az értékelésemet nagyon szerettem megírni, olyan természetességgel jött az egész. De a legjobban annak örültem, hogy utána többen el is olvasták és szerencsére csak pozitív visszajelzést kaptam a könyvről.

14. A legszebb könyv, amit idén vásároltál

Az első féléves beszerzéseim szépségversenyének első három helyezettje egyértelműen a 21. Század Kiadó KULT könyvei - meseszépek, mind egytől egyig. Szerintem a győztes Az utolsó aratás. Ugyan még ez sem került sorra, de gyönyörű kívül-belül.

15. Melyik könyveket szeretnéd idén év végéig elolvasni?

A várólista-csökkentésbe beválogatottakat és az új szerzemények nagy részét, ezek közül például az Átmeneti üresedést, a Beszélnünk kell Kevinrőlt és Elena Ferrante sorozatának 2. részét, Az új név történetét mindenképpen. Meg Atwoodot ugye.

Nektek milyen volt 2018 első fele? Sok jó könyv landolt a polcotokon?

7 megjegyzés:

theodora írta...

Olyan hangulatosak a képek!! :)
Kitöltöm én is újra ezt a tag-sort, mert eddig elmaradt a félév összegzés.
A Három dolgot mondj tényleg jó könyv, miattad - is - olvastam el, jó élményként él bennem is.
Sajnálom, hogy A hatalom neked se jött be, nekem benne lesz a félévi legjobbak között :)

Nikkincs írta...

theodora: köszi:)
Szerintem jó dolog így visszatekinteni.
Ugye? Ennek nagyon örülök, jó kis könyv.
Én is sajnálom, rákészültem és kb. ugyanannyira kiborított az egész, mint PuPit.

Nita írta...

Teljesen megfeledkeztem erről a kérdéssorról, de jó, hogy megcsináltad! Backman ezen sorozatához meg egyre jobban meghozod a kedvem. :)

Amadea írta...

Már biztos sokszor mondtam, de szerintem A vak bérgyilkos Atwood legjobbja, olvassadmár.:))
Hű, szép kis könyveket soroltál fel az utolsó bekezdésben, ne egymás után olvasd el őket.;)
Majd én is kitöltöm ezt a kérdéssort, mindig elfelejtem őket.

PuPilla írta...

Tényleg nagyon hangulatosak a képek, és hát természetesen az első a kedvencem közülük! :D
A Bádogember szerinted tetszene nekem is?
Ó, tök jó, hogy írtatok többen is választ erre a kérdéssorra, mert rájöttem, hogy miket felejtettem el, amiket várok én is, vagy amire kíváncsi vagyok esetleg. :D A krakkói babakészítőre és a Mielőtt a kávé kihűlre célzok, köszi, hogy eszembe juttattad őket. ;)
Nekem is A hatalom került a legnagyobb csalódás ponthoz, bár azóta elolvastam Maas-tól az Üvegtrónt, és valami borzalom... Lesz belőle viszont paprikás poszt, ha nem füstölög el hamar a mérgem. :D

Az Átmeneti üresedést és Kevint nagyon várom, hogy olvasd! :)

Nikkincs írta...

PuPilla: :)
Igen, szerintem tetszene neked a Bádogember, édes-bús kis történet.
Én is szemezgettem a többieknél, annyi mindenre felfigyelünk év közben, aztán pár elsikkad azért, ami körül nincs akkora hype pl.
Ó, sajnálom, hogy lett egy másik a Hatalom mellé, de a paprikás posztjaidat mindig nagyon várjuk :)

Én is, jó lenne hamarosan sorra keríteni őket, vcs-sek, szóval idén mindenképpen.

Nikkincs írta...

Amadea:jó-jó, fogom, ígérem! Istenem, annyi jó könyve harácsoltam össze, miért nem lehet hozzájuk időt is venni? :(
Oké, észben tartom a figyelmeztetésed! :)

Nita: hajrá, a kérdéssorhoz és Backman sorozatához is. Pupinak nem jött be, olvasd el ő mit írt róla, aztán majd meglátod, hogy utána is van-e még kedved hozzá :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...