2017. július 31., hétfő

Júliusi beszámoló

Nem nagyon kesergek, hogy túl vagyunk egy újabb hónapon, mert bevallom én már nagyon várom az őszt. Valahogy nem vagyok kompatibilis ezzel az iszonyú meleggel, nekem most még a nyári pezsgés sem tudja ezt kompenzálni. Rég volt ilyen felemás nyaram, pláne, hogy júliusban sikerült egy klassz kis megfázást összeszedni (soha ne legyetek betegek a hőségben!). 
No, de most még a júliust zárjuk, még van hátra ebből a nyárból jócskán, hogy fel lehessen dobni néhány jó kis programmal vagy könyvvel.

BESZERZÉSEK

Az idei évben egészen jól állok a beszerzésekkel, nem vittem őket túlzásba, meg nagyon nem jellemző már rám a totális impulzusvásárlás, így van, hogy hetekig kattogok egy könyv megvételén. A júliusi egy darab beszerzésemet Herman Koch Nyaraló úszómedencével könyve teszi ki, amit már elég rég kerülgetek gondolatban és úgy döntöttem a pár napos minikiruccanásomra meg az oda vezető hosszabb vonatútra tökéletes társam lesz. Így is lett, és akármennyire ellenszenves egy fickó a főszereplő, én mégis sok gondolatával tudtam azonosulni, ráadásul a történet sem volt egy többször megírt lerágott csont, végig izgultam az egészet. Olyannyira, hogy szerintem az év végén benne lesz a Top 10-es listámban. De erről majd egy külön posztban.



OLVASÁSOK

Júliusban belehúztam az olvasásokba, bár rájöttem, hogy nem túl jó ez így, nekem már túl sok volt az inger. A 9 elolvasott könyv nagy része a könyvtárból került hozzám és sajnos egyet leszámítva egyik sem adott kiemelkedő élményt. Ezek szerint jól jelzett a radarom, hogy ne vegyem meg őket. Közepes volt számomra Nicholas Barreau Egy este Párizsban története, csakúgy mint Paolo Giordano Ezüst és feketéje is. Szintén nem rajongtam túlságosan a nemrég befejezett Michael Cunningham Mire leszáll az éjéért, ha nem úgy ért volna véget ahogy, nekem óriási csalódás lett volna. Bauer Barbara Elsuttogom százszor című könyvének azért sikerült meglepnie a hangulatával és a mondanivalójával. Olvastam még a könyvtárból egy nagyon szépen illusztrált és nehéz témát (vakság és gyász) feldolgozó Felnőttmesekönyvet, Szabó Imola Juliannától a Kinőtt szívet, na ez jó választásnak bizonyult.

Ezek mellett újraolvastam egy nagy kedvencemet, Fabio Volótól a Hely a világbant, és gyerekkorom mesekönyvét, A sünt, akit meg lehetett simogatnit is újra kézbe vettem. A múlt hónapban a Könyvhéten vett Gerda Taróról szóló gyönyörű kivitelezésű albumot is sikerült sorra kerítenem Jane Rogoyskától, örülök, hogy ez a könyv ott található a Robert Capa gyűjteményem részeként a polcomon. És mint fent említettem a júliusban vásárolt Nyaraló úszómedencével című könyvvel is kaptam egy jó kis ütős történetet.

Olvasmányokat tekintve túl mozgalmas volt július, ezért augusztusra kevesebb könyvet tervezek, talán hosszabb történeteket kerítek sorra és nagyon-nagy késztetést érzek több nagy kedvencem újrázására, érzésem szerint az őszöm ezekről a könyvekről fog szólni majd. De ne rohanjunk ennyire előre, először még augusztust üdvözöljük - melegen!


A többiek is mesélnek:

7 megjegyzés:

Heloise írta...

Ó, várjuk együtt az őszt! :) Én most élvezem amúgy a nyarat, mert jó pörgős, de azért az ősz... jaj, de várom már! :)
A Kinőtt szív megvan nekem is, még áprilisban vettem. Már bele-belelapozgattam, keringtem körülötte, és tényleg nagyon szép. Hamarosan majd én is.

theodora írta...

Kíváncsi vagyok mit írsz a Koch könyvről, nagyon hangulatos lett ez a kép róla :)
A közös bejegyzésedet olvastam a romantikus könyvekről, és meggyőztél, hogy Az ámbrafát elolvassam. A Cunningham könyvről írsz majd bővebben? Azzal is nagyon szemezek, szerettem a korábbi regényeit.
Ohh A sünt, akit meg lehet simogatni nekem is kedvenc könyvem volt és érdekes volt ahogy hozzám került (ált. iskola első osztályában mentettem meg a papírgyűjtésből - a könyvmoly énem már akkor is megvolt :D).

Nikkincs írta...

Heloise: ó, szia, ősz-pajtás! :) Szerintem az egyik leghangulatosabb évszak az ősz, de tudom, hogy sokan nem szeretik, siratják a nyarat meg a kötetlenebb időszakot.
Szerintem neked tetszeni fog a Kinőtt szív, értékes könyvek ezek a nagy dömpingben és az illusztrációk nagyon jól sikerültek.

theodora: a héten igyekszem összeszedni a gondolatom róla. Köszi!
Az ámbrafa igazán kellemes nyári olvasmány, nem tökéletes, de vannak benne szép pillanatok, mélységek és azért torokszorító dolgok is. Remélem, nem fogsz csalódni benne.
A kis könyvmentő - jól tetted, igazán cuki mesekönyv :)

PuPilla írta...

Én is szeretem az őszt, de a nyarat is, mert a világosság a mániám, a fény. Amikor elkezd hamarabb lemenni a nap, azt utálom. :(
Az Koch könyves kép tényleg nagyon hangulatos lett! :)

Dóri te meg tényleg aranyos lehettél a könyvmentéssel. :)

Nita írta...

Az őszt még én is szeretem, de a téllel nagyon nem vagyok jóban, meg az őszből is a szeptember-október az, ami még nekem való, mikor azért még nem olyan későn sötétedik és a hőmérséklet is kellemes. Azért az egy hétig 35 fokot már én is nehezen bírom, főleg ha az ember nem tudja vízparton tölteni.

A 9 könyv szép mennyiség, de megértem, ha úgy érzed, sok volt. Szerintem az olyan havi 4-5 ideális, az még emészthető mennyiség, persze van, akinek a háromszorosa sem kottyan meg. :)

Remélem szép hónap lesz neked az augusztus!

katacita írta...

Csatlakozom az ősz klubhoz! Tavaly eléggé teamnyár voltam, most viszont nem élem különösebben, ez a 37 fok meg egyenesen megrémít, a bőröm egy tragédia és utálok mindenkit :D
Várom a kuckózást, a teát, a többi közhelyes őszi tevékenységet, így nyáron még csak utazni sincs kedvem, pont ma néztük, ahogy a Parlamentnél fotózzák a turisták a cipőket a tűző napon, isteni program...

Nem gondoltam volna, hogy ennyire fog tetszeni a Nyaraló úszómedencével, kedvet kaptam hozzá én is :)

Remélem, jobban vagy már, az tényleg borzasztó, amikor a negyven fokban ráz a hideg a láztól :/

Nikkincs írta...

PuPilla: oké, megértem a fényhiány miatti kesergést ősszel, télen, az nekem is hiányzik, meg gáz, amikor fél 4-kor már sötét van délután :/ De én most annyira kivagyok ettől a melegtől, hogy inkább azt bevállalom :))
Köszi! Pedig nem egy lightos, hangulatos könyv.

Nita: én úgy vagyok vele, hogy 4 évszakos országba születtem, ezt kimondottan szeretem és megvan mindegyik funkciója - de ez, ez az afrikai forróság, hát ez kinek jó? (Télen legalább a hótakaró védi a földet, a hideg elpusztítja a kártevőket :))
Szerintem is a 4-5 könyv ideális, de ha egy db 1000 oldalas csúszik le, akkor akár az is az. Mindegy, csak nekünk jó legyen :)
Köszi Nita, neked is ezt kívánom!

katacita: pedig már féltem, hogy mindenki lehurrog majd, de akkor vagyunk itt páran őszrajongók :)
Ne aggódj, én is oda-vissza vagyok az összes őszi közhelyes dologért, már szeretnék venni egy pihe-puha új takarót a kuckózáshoz :)

Örülök, neked szerintem bejövős könyv lesz.

Jobban, köszi, napról napra, de durva h több mint két hétig tartott ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...