2017. március 4., szombat

Vége a februárnak is, zárjunk!

Egy kicsit késve írom meg a februári zárást, de legalább örömködhetek, hogy lassan magunk mögött hagyjuk a telet és végre itt van a tavasz. Mert ma aztán igazi tavasz van odakint, meleg, napsütéses idő. Imádom, főleg azt, hogy a sok szürke nap után végre színt látok.

A február során sem került hozzám túl sok könyv, csupán egy, amit előrendeltem, ez pedig Kristin Hannah-tól a Fülemüle. Nagyon örülök, hogy a Park Kiadó elhozta nekünk, már régóta nézegettem a külföldi bloggerek véleményét a könyvről, és én borítékolom előre, hogy szeretni fogom ezt a 2. világháborús történetet. Márciusban tervezem is elolvasni. Amúgy érdekes, hogy mennyire nem kapott el a könyvvásárlási láz idén, halál nyugiban elvagyok az eddigi könyveimmel, plusz a váróslista-csökkentős csapattal. Bár ... tegnap találtam olyan új Parkos megjelenéseket, amelyekre szeretnék lecsapni, szóval úgy tűnik idén ők lesznek rám veszélyesek. De majd ésszel csinálom és hallgatok a megérzéseimre.



Az olvasások tekintetében átlagos volt a hónap: 5 könyvet olvastam el és ebben volt egy monstrum monster is. Elsőként Dennis Lehane Az éjszaka törvénye került terítékre és úgy sajnálom ezt leírni Lehane-nel kapcsolatban, de csalódás volt. Aztán sorra került végre Eleanor Catton A fényességek című monstruma, ami amúgy egész könnyen és gyorsan olvasható, de szerintem fele ennyi oldalon sokkal klasszabb lett volna a sztori. A vcs-s könyvek közül két szuper olvasmányom volt februárban: az egyik a régóta halogatott A sündisznó eleganciája (istenem, micsoda kis intelligens gyöngyszem!), a másik pedig Orwelltől az Állatfarm (soha nem veszti el sajnos az aktualitását). És hallgatva a megérzésemre levettem a polcról Laura Barnett Variációk egy párra című könyvét, amelynél nagy meglepetésemre igazán élvezetes és gondolatébresztő, három szálon futó történetet kaptam két ember kapcsolatáról. Nem is értem, miért nem kapott nagyobb reklámot ez a könyv. Egyelőre egyik könyvről sem született poszt, kicsit elcsúsztam velük, de szeretnék mindegyikről írni majd. Bár felemás volt ez az 5-ös csapat, azért 3-ra igazán jó visszagondolni.

Márciust nagyon vártam már, érzem, hogy a tavasz, a tavaszi szél elfújja a téli szürkeséget, tespedtséget és új dolgok várnak majd rám, meg új könyvek és általuk új élmények. Továbbra is tartanám magam a kevés beszerzés - normál mennyiségű olvasás kombinációjához, de ha borul ez a számomra egyensúlyi helyzet, hát akkor sem dől össze a világ.

A többiek februárja:

3 megjegyzés:

Kritta írta...

A fülemülével én is nagyon szemezek, tetszenek a 2. vh-t egy kicsit más szemszögből feldolgozó regények. Kellemes tavaszi olvasásokat kívánok márciusra! :)

PuPilla írta...

Már vártam, hogy fogsz-e írni! ;) Érdekes, téged nem zsaroltak meg a csajok! :D :D
Nagyon szép könyv a Fülemüle, remélem jók a megérzéseid, és tényleg tetszeni fog!
Ügyes vagy, hogy a monstrum monsterek közül is sikerült egyet kivégezned.
Ó, A sündisznóig én még nem jutottam el, de majd igyekszem. A posztodra kíváncsi leszek!
Az Állatfarmot én pár éve olvastam, zseniális, de az 1984 maradt az igazi kedvencem Orwelltől.
A Variációk egy párra felkeltette a figyelmemet a megjelenéskor, aztán elfelejtettem... lehet, hogy mégis érdemes odafigyelni rá, ha neked így tetszett. :))
Érdekes, hogy Lehane új könyve sokaknak volt csalódás.

Nikkincs írta...

Kritta: szerintem jó lesz, csupa jót olvastam róla és a radarom is ezt súgja! :)

PuPilla: nem, nem zsaroltak :)
Igen, egyet pipálhatok, de pont most gondolkozom két újabb monstrum beszerzésén - nem vagyok normális!
A sündisznós könyv egy kis gyöngyszem, neked is tetszeni fog.
Szerintem érdemes. Bár ha olvastál hasonlót már, pl. Shivernek is van egy hasonló könyve, nem biztos, hogy tud újat mondani.
Jaj, Lehane-t nagyon sajnálom, szerettem volna szeretni ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...