2016. április 1., péntek

Téltemető márciusi zárás

Még hogy téltemető! A tegnap időjárásból kiindulva azt is mondhatnám, hogy nyárköszöntő! Nekem ilyen gyorsan egy picit sok a jóból, de nagyon örülök a napsütésnek, a sok természetes fénynek, szóval végre úgy tűnik tényleg magunk mögött hagytuk a telet. 

Amúgy megint csak pislogok, hogy eltelt az első negyedév. Szerintem az öregedés velejárója, hogy az időérzetünk megviccel minket és ami gyerekkorban örökkévalóságnak tűnt, az most csupán pár pillanat. És bár ez a hónap az olvasás terén nem volt olyan bőséges, nem panaszkodhatom, mert esténként vagy a bkv-zás közben csak találok rá időt. Ráadásul nem maradtam új könyvek nélkül sem.

Három könyv került a polcomra. Elsőként Octave Mirbeau Egy szobalány naplója érkezett hozzám a barátnőmtől szülinapi ajándékba. Aztán már hónapok óta olvasom mások véleményeit Cheryl Strayed Vadon című könyvéről és egyre inkább az éreztem, hogy nekem ezt olvasnom kell, úgyhogy megvettem magamnak ajándékba, azaz pontosabban a Nyúl hozta. És ha már az éveim száma gyarapszik, gondoltam a könyveim is szaporodjanak, így lett egy előrendelésem is még a hónap elején. Tavaly kezdődött talán az a korszakom, hogy rákattantam az igényes fél-fiction regényekre és most ennek hatására rendeltem meg Jude Morgantól A bánat íze című regényt, ami a Brontë-lányokról szól. Azért vacilláltam vele, de férfi írta (így bízom benne, hogy nem lesz nyálasan romantikus), jókat olvastam róla GR-en, tehát bizalmat szavaztam neki és már várom, hogy elkezdhessem.

Olvasás terén 4 könyv került sorra, ebből kettő vcs-s, így azzal szépen haladok és továbbra is érzem magamban a csít hozzá. Elsőként Paula McLaintől olvastam a Napkeringőt, amiért oda-és vissza vagyok. Ne várja senki A párizsi feleség hangulatát, hisz teljesen más a közeg, más a történet, a szereplők, viszont ugyanazt az igényességet és gyönyörű stílust kaptam, mint az írónő első könyvében. Aztán elolvastam gyorsan az Egy szobalány naplóját, ami egy picit felemás élmény volt, nem teljesen azt kaptam, amire számítottam. Utána pedig a két vcs-s könyv jött. John Scalzitól a Szellemhadtest, amitől féltem kicsit, de legalább annyira szerettem, mint a Vének háborúját. Nagy volt a kísértés, hogy folytassam a sorozatot a következő résszel, de aztán (ha már kísértésről beszélek) a Kísértetházba kezdtem bele Isabel Allendétől. Istenem, micsoda egy történet! Hömpölyög jobbra-balra és az utolsó 100 oldal meg nagyon keményen odavág az embernek. Örülök, hogy hosszas tologatás után elolvastam végre. Kis pihenőnek két mesekönyvet azért még beiktattam: A Kékmandulafa erdő hőseit és gyermekkorom nagy kedvencét, A világ leggazdagabb verebe és más történeteket olvastam újra. Jó volt újra gyereknek lenni!

Áprilisra nincsenek nagy terveim, 4 könyvet írtam fel, amit szeretnék sorra keríteni, de majd kiderül, hogy a sok határidős elfoglaltság mellett bele fog-e férni. Könyvfesztre is szeretnék kijutni, van is egy kis listám, de most úgy érzem, nem kint fogom beszerezni őket, nem hiszem, hogy lesz akkora kedvezmény mintha előrendelném.

A többiek is meséltek a márciusukról:

5 megjegyzés:

Csenga írta...

A Bánat íze szerintem nagyon klassz! Pár oldal van még belőle hátra, de nem bántam meg, hogy megvettem.

Nikkincs írta...

Csenga: szuper, hogy ezt mondod! A Vadon után velem folytatom a sort :)

Nita írta...

Erről A bánat ízéről nem is hallottam, na majd figyelem róla a véleményed. :)
Szép könyveket szereztél be, A vadon engem is piszkál, lehet majd kölcsönkérem vagy beszerzem a könyvtárból. :)

katacita írta...

A bánat ízére én is kíváncsi lettem miattad! :) Illetve a Napkeringő után is nagyon áhítozom, előbb-utóbb muszáj lesz beszereznem!
Előrendelni jóval kényelmesebb, az tuti, mint ott kóvályogni a tömegben 6kg könyvvel. :D Rengeteg izgalmas megjelenés várható mostanában, nem lesz egyszerű szelektálni, már el is kezdtem az előrendelgetést, csúnya világ lesz itt áprilisban!

Nikkincs írta...

Nita: látod, Csenga azt mondja, hogy jó kis könyv, remélem én is, hogy nálam is az lesz! Mostanában keresem ezeket a fajta könyveket, úgyhogy örültem, hogy jön egy újabb ebben a műfajban.
A Vadonról meg csak annyit, hogy nekem nagyon hűha-élmény, szóval érdemes elolvasni :)

katacita: én annyira könyvre figyeltem fel miattad már, néha jó másokat is bűnbe vinni :) Napkeringő is szuper, pont készül már róla a poszt.
Igen, ráadásul amikre vágyom, azok böhöm könyvek és nem olcsóak, így praktikusabb lesz :) Majd apróságokat veszek csak kint.
Kíváncsi vagyok, miket néztél ki magadnak!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...