2013. április 1., hétfő

Könyvszaporulat - március

Eltelt a tavasz első hónapja, és sajnos a tavasz beköszönte még várat magára. Ez a szomorkás, télies, csapadékban gazdag időjárás viszont annak mindenképpen kedvezett, hogy csökkentsem az olvasatlan könyveim számát. Mivel márciusban egész jól haladtam ezzel a projekttel, egy kicsit lazábbra vettem a gyeplőt a vásárlásokkal kapcsolatban és 3 könyvet szereztem be.

Az első Leiner Laura A Szent Johanna Gimi sorozatának 8. (utolsó) kötete, amelynek az alcíme Örökké. Ciki, nem ciki, én szeretem ezt a sorozatot a hibáival együtt, mert engem nagyon ki tud kapcsolni, rengetegszer meg tud nevettetni és visszahozza azokat a kedves emlékeket, a középiskolai éveket, amelyeket (sajnos) már egy jó ideje magam mögött tudhatok. Szóval nem is volt kérdés, hogy megjelenés után ezt a könyvet mindenképp szeretném majd megszerezni magamnak. 
További beszerzést nem is terveztem, a másik kettő "hirtelen felindulásból elkövetett" bűnbeesés volt. Az Astoria környékén sétálgattam egyik nap ebben a cudar időben, és persze, hogy betévedtem az egyik ottani nagy könyvesboltba. Akkor még önuralmat gyakoroltam, csak nézegettem az új könyveket, felvettem őket, bele-beleolvasgattam, végig jártam az emeleteket, minden szekciónál elidőzve, és bár volt olyan könyv, amit fájó szívvel tettem vissza, mégsem éreztem a késztetést, hogy bármit is vennem kellene. Aztán sétáltam tovább és jöttek az antikváriumok szépen sorjában a Múzeum körúton. Egy ilyen helyre belépni szerintem egy óriási kaland kezdete. Az ember türelmesen nézelődik, magába szívja azt a mással össze nem téveszthető könyvillatot és egyszer csak felcsillan a szeme, mint nekem, mert zsákmányra akadt. Az egyik antikvárium 300 Ft-os polcán először Szilvási Lajos Metszéspont c. kötetére bukkantam (3 regénye egyben), majd Dino Buzzati Egy szerelem története c. könyvére találtam rá. Egyiket sem tudtam otthagyni ennyi pénzért. Szilvási regényeit tavaly óta gyűjtögetem, Buzatti könyvét pedig már régóta kerülgettem, nézegettem, és eddig lebeszéltem magam róla, de most tényleg muszáj volt velem jönnie.

A fenti három saját szerzeményem mellé ebben a hónapban kaptam két ajándék könyvet is. Az egyik Margaret Mazzantini Újjászületés c. könyve, amit már egy ideje olvasok is. Már most tudom, hogy kedvenc lesz belőle, de annyi erőt kiszív belőlem ez a könyv, olyan fájdalmas, hogy csak apránként tudok vele haladni. Életem egyik legszomorúbb regénye ez. E mellé pont jól jött egy másik ajándék, mégpedig Stephanie Perkins Anna és a francia csók c. könyve, amely egy aranyos, kedves történet az első nagy szerelemről, a szárnypróbálgatások időszakáról, így jól kompenzálta az Újjászületés komor hangulatát.

Összességében ebben a hónapban sem lehet okom panaszra, vettem is, kaptam is, mégsem szálltam el nagyon, és már a friss szerzemények közül is olvastam. Remélem a folytatás is ilyen lesz, bár áprilisban tudom, hogy kicsit kirúgok a hámból, ugyanis a XX. Budapesti Nemzetközi Könyvfesztivál egy nagyon veszélyes terep lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...