2012. október 7., vasárnap

Könyvszaporulat - szeptember

Imádom az őszt, aminek jó esetben szeptember a kezdetét jelenti, így ez a hónap a kedvenceim között szerepel. Persze van más okom is, ami miatt a szeptember előkelő hónap nálam, még pedig az, hogy ebben a hónapban van a névnapom, ami egy könyvmoly számára csupa jó dolgot jelent. Jelen esetben annyit, hogy 4 ajándékkönyvvel gyarapodott az itthoni könyvtáram.

Persze óriási tanakodás után adtam oda a családnak a vágyott könyvek listáját, hiszen ezen rengeteg könyv szerepel, így erről kiválasztani párat komolyan nagy fejtörést igényelt. A győztesek végül a következő könyvek lettek: Paula Mclain A párizsi feleség c. regényére nagyon vágytam már, csakúgy mint Helena Marten A kávé illata c. könyvére. Ez utóbbinak a borítója szerintem valami elképesztően gyönyörű lett, a történetért meg már a fülszövege alapján teljesen odáig vagyok. A listámon szerepelt még Kazuo Ishiguro Ne engedj el ... c. regénye is, amire csak nemrég figyeltem fel, de nagyon sokan dicsérik. Egy könyv nem az én választásom volt, ez pedig Maeve Binchy Esti iskola c. regénye. Ezt angolul már olvastam, most majd kiderül, hogy magyarul mennyire fog tetszeni.

Az ajándékkönyvek mellett természetesen szép számú saját szerzeményt is sikerült a polcomra tenni. A szeptemberi legjobban várt könyv nálam Fabio Volo Ráadásnap c. regénye volt. Rögtön a hónap elején levadásztam a könyvesboltban és mondhatom az egyik legkedvesebb könyvem lett. Imádtam úgy ahogy volt! Pier Paolo Pasolini Utcakölykök c. könyve félig-meddig Fabio Volo regénye miatt lelt nálam új gazdára, mert a Ráadásnap férfi főszereplője olvasott ettől az írótól és én már amúgy is nézegettem a könyveit a könyvesboltban. 

Aztán az egyik hétvégén tartottam egy antikváriumi túrát a Múzeum körúton. Bár csak szótárt szerettem volna venni, sajnos nem voltam olyan erős, hogy egy általam régóta keresett könyvet, John Boyne-tól A csíkos pizsamás fiút - ott tudjak hagyni az egyik boltban.

Szeptemberben indult útjára a Kossuth Kiadó 18 kötetesre tervezett Gárdonyi Géza sorozata, amelyből Ábel és Eszter történetét be is szereztem. Az első kötet mindig igen kedvezményes bevezető áron érhető el, ráadásul szép, igényes a kiadása is.

Az utolsó könyvet, Leon Uris Mila 18 c. történetét, az egyik kolléganőm régóta ajánlgatta már, így mikor láttam az interneten, hogy van belőle elérhető antikváriumi példány, nem sokat gondolkoztam, hogy megnyomjam-e a megrendelem gombot.

Ha jól számolom ez eddig 9 könyv, ami igen szép adag lett egy hónapra. Ámbár van még egy könyv, amit szeptember folyamán vettem, csak egyelőre nincs még nálam. Egyszer ugyan már rátettem a kezem, de még várnom kell, hogy teljes valójában az enyém legyen. De erről majd egy külön bejegyzésben számolok be október folyamán. Addig is igyekszem fogyasztani is a beszerzett könyvekből, nem csak felhalmozni azokat!


2 megjegyzés:

Szilvamag írta...

Jó könyveket kaptál. A Ráadásnapra nagyon kíváncsi vagyok, én is beszerzem majd, ragályos volt a lelkesedésed.:)A kávé illatáról is nagyon kíváncsian várom a bejegyzésed!
És gyönyörű lett az új sablon :)))

Nikkincs írta...

Köszönöm! A Ráadásnap tényleg nagyon jó volt, nem fogsz csalódni szerintem. A kávé illatát októberben szeretném sorra venni, de majd meglátjuk.
Örülök, hogy tetszik az új sablon, mennyit nézelődtem mire erre rátaláltam! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...