2012. október 25., csütörtök

Egy könyv új ruhája

Még szeptember folyamán történt, hogy Andiamo segítségével hozzájutottam szinte ingyen Szilvási Lajos Egyszer-volt szerelem című könyvének egy példányához. Ugyan a szegény könyv kissé viharvert, meg dohos szagú állapotban volt, de erre a lelkiismeretes beszerző figyelmeztetett, még képet is küldött róla. Engem ez cseppet sem érdekelt, nagyon vártam, hogy a kezembe fogjam, ugyanis régóta kerestem már az antikváriumokban. A posta gyors volt, pár nap múlva már itthon nézegettem a könyvet, ami tényleg látott már jobb napokat.



És ekkor jött az ötlet, hogy ez a könyv bizony megérdemel egy második esélyt. Mert még nálam is idősebb, szóval ha magamnak megveszem az arckrémet, akkor egy ilyen szívcsücsök és régóta keresett regénynek is jár a renoválás. Internetes keresgélésem eredményeképpen rátaláltam egy könyvkötészetre a lakóhelyem közelében, ahová elvittem a szerzeményemet egy kis orvoslásra.

Már amikor beléptem az üzletbe éreztem, hogy jó helyre jöttem. Az az illat, ami ott fogadott, jobb mind bármilyen parfüm! A papír, a könyvek illata, hát az leírhatatlan! Megmutattam a hölgynek a regényt és mondta, hogy ugyan meg lehetne menteni a borítóját, de ő nem javasolja, ugyanis túl szűkre szabták. Így elém tette a borító mintákat és jó pár perces töprengés után egy szép bordó mintás mellett döntöttem, amire majd arany betűkkel kerül fel a könyv címe. A meglepetés akkor ért, amikor a vállalt határidő október közepe lett. Óriási boci szemekkel néztem a hölgyre, hogy nem lehetne-e hamarabb, de olyan sok kötnivalójuk volt, hogy csak erre az időre tudták vállalni. Szóval a megadott időpontig türelemmel vártam A Könyvre és azt hiszem nem hiába. Nézzétek, milyen szép lett!



Az egész kötés nagyon szép munka. A kicsit megviselt lapok, mintha kisimultak volna, bár fogalmam sincs ezt hogyan érték el. A belső borító oldal szép krémszínű, hogy színben passzoljon a már megsárgult lapokhoz, szóval külön öröm volt látni, hogy még erre is ügyeltek. Annyira beleszerettem ebbe a bordó borítóba, hogy szívem szerint az összes Szilvási-kötetet egyenruhába öltöztetném most. Csak sajnos ehhez előbb a lottón kellene nyernem!

De a legfontosabb az, hogy ez a könyv igazán különleges lett számomra. Egyrészt egy nagyon kedves bloggerinának köszönhetem, másrészt abszolút egyedi lett, harmadrészt, most, hogy kiolvastam, imádom és már nem csak a külseje, hanem a belső tartalma miatt is (az illusztrációkról nem is beszélve)!

Fotók: Az első két kép Andiamo fotója, az utolsó kettő saját készítés.


7 megjegyzés:

martinelli írta...

Nagyon örülök ennek a bejegyzésednek, annál is inkább, mert én is a Szilvási korszakomat élem :) 11 Szilvási példányt vásároltam októberben. Szerencsés vagyok, mert olvasatlanok és aprópénzért vásároltam őket. Még 11 kötet hiányzik a gyűjteményemből. Az általad dédelgetett könyv is megvan, hamarosan olvasásra kerül :)
Egyébként nagyon szép lett a tiéd.

Nikkincs írta...

Akkor úgy tűnik ezzel most nem vagyok egyedül :) Októberben én eddig 1 Szilvásit vettem, van itthon most 5 olvasatlan tőle, de épp tegnap rendeltem még kettőt, szóval egy ideig biztos lesz még mit olvasnom Szilvásitól. Szeretem a hangulatát a könyveinek, a politikai részek pedig nem zavarnak, sokan e miatt nem szeretik.
Köszönöm! :)

martinelli írta...

Bevallom én is megijedtem, hogy a sok politika miatt kiábrándulok, de megdicsérem magam, mert nem zavar engem sem, elkönyvelem, mint a kór hozzátartozója és elfogadom. :) Örülök, hogy nem vagyok egyedül ezzel a rajongással :)

Andrea írta...

Che bello!!! - *_* come si dice in italiano (bocsánat, de ezt most nagyon kellett :$)
Szegény iszonyatosan háborús volt, a cica is elvitte a védőborítóját, de szó szerint újjászületett.
Nagyon jó választás volt ez a szín hozzá és örülök, hogy jó helyre került és segíthettem ;).

Roni olvas írta...

Ó, hát ez gyönyörű lett! A színválasztás tökéletes, illik Szilvásihoz :) Gratulálok, méltán lehetsz rá büszke! :)

Christina alias Pöfivonat írta...

A széleit is megvágták? Nagyon szép munkát végeztek. :)

Nikkincs írta...

Andiamo: Grazie!:) Igen, Te láttad mennyire megviselt volt. Nehéz volt kiválasztani a színt, annyi mintát tettek elém, de a hölgy is mondta, hogy szép lesz majd a végeredmény. Köszönöm újra!

Roni olvas: köszönöm, szerintem is abszolút találó lett. Egyszerű, mégis szép!

Pöfivonat: igen, szerintem meg, mert teljesen egyenes és sima lett. Nem értek hozzá, de szerintem nagyon profi munka.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...