2014. augusztus 31., vasárnap

Könyvszaporulat - augusztus

Nagyon "féltem" - ha lehet ebben az esetben ez a szót használni, mert azért kicsit röhejes ezt így leírni - az augusztustól. Féltem, mert eddig egész jól álltam a beszerzésekkel, igaz, volt egy-két kilengésem, de a tavalyi évhez képest javuló tendenciát mutatok és mérsékletesen vásárolgatok. Augusztusban viszont volt már olyan megjelenés, amire baromira fájt a fogam és úgy terveztem, hogy ezeket szépen be is fogom gyűjteni, hogy boldog tulajdonosa legyek, de aztán mégis más könyvek kerültek a látóterembe. Ja, és mindegyiket a Szandis akciónak köszönhetem, no meg a bloggerek hathatós győzködésének, hogy biztos tetszene nekem és nem kellene kihagynom. Csak annyit mondhatok, hogy kezdenek kiismerni! :)

Tudjátok - mert azt hiszem már írtam -, hogy egy Szandi közelében dolgozom, ami veszélyes, nagyon-nagyon veszélyes ám. Egyrészt egy könyvmoly ha bánata van, akkor szívesen vigasztalódik a könyvesboltban, másrészt ha épp elmegy az orra előtt a troli, akkor is meggyőzi magát, hogy pár percre beugrik és nem a megállóban aszalódik és ilyenkor is el lehet csábulni. Mondjuk ebben a hónapban tudatosan mentem be az akció kedvéért, de párszor voltam éppen nem a legjobb hangulatomban és simán a könyveknél kerestem volna vigaszt, ám erős voltam és lebeszéltem magam erről. A tudatos vásárlásom első fordulóján 3 könyvet vettem meg. A kosaramba került Guillermo Martíneztől Luciana B. lassú halála, a Casanova menyasszonya Arthur Japin tollából és Dorit Rabijan könyve, a Lakodalmaink. A Lucianát már el is olvastam, a vége miatt csalódott szájízzel emlékszem vissza rá, és a Lakodalmainkon is túl vagyok már, amit imádtam, annyira egzotikus, annyira buja, öröm volt olvasni, holott a történet nem egy cukorsziruppal nyakon öntött női regény. Aztán volt még egy kitérőm, mert Amadea jóvoltából felfigyeltem egy újabb íróra, mégpedig Carson McCullersre és természetesen az ő könyvei is akciósak voltak most, így Az esküvői vendéget meg is vettem. Még ezt sem kerítettem sorra, de hamarosan helye lesz az olvasmányaim között.

Hm, szeptember pedig már itt kopogtat és lesz pár tuti beszerzésem, amit augusztusról áttoltam szeptemberre, meg hát az előző posztban írt Anna Gavalda-könyv is nagyon kiabál nekem, úgyhogy jövő hónapban is lesz miről beszámolnom. Ami még mindig felmentést ad a garázdálkodásom alól az az, hogy az idei beszerzetteket nagyon jó arányban el is olvasom, eddig a 25 könyvből csak 6 maradt ki. Remélem, év végére nem fog nagyon eldurvulni ez az arány! :)

5 megjegyzés:

theodora írta...

Már csak két hét és vége a szandis 'kísértésnek' :D
A Lakodalmaink tényleg jó könyv, ahogy olvastam róla ezt a pár szót visszahozta nekem is emlékeket róla, megfogott. :)
Az Anna Gavalda könyv nekem is kívánságlistás :)))

katacita írta...

Haha még semmit nem vettem a Szandi akcióban! :) (Viszont a tieid közül kettőt tavaly igen, ha akkor nem, most megvettem volna őket szerintem.)
Gondolom te nem nagyon jársz könyvtárazni, ha ilyen ütemben olvasod a saját könyveket. :)
Az őszi megjelenésektől kicsit félek, egy már úton is van hozzám, de sokminden jó ígérkezik, pl. a Gavalda is.

zakkant írta...

De jól haladsz :) Gratulálok! Szépek a mostani beszerzések is, és nem is sok a 4 könyv, főleg hogy akciósan vetted őket. Gavalda könyvével én is szemezek, és van még egy csomó új őszi is szintén. Bár ha ügyes és erős vagyok, akkor megállom :D (nah jó, erre térjünk vissza majd szeptember - október - november végén!)

Amadea írta...

Nagyon jól haladsz az ideiek olvasásával, nekem 23/14 az arány (a 14 az olvasott).
A Lucianára már nem emlékszem annyira, de mintha nekem is megtört volna a vége egy kicsit.
Mindenkit behülyítettem a Casanovával, remélem, nem akartok majd vele agyon csapni.:D De a Lakodalmaink is bejött, úgyhogy talán megúszom az istenítéletet.:D

Nikkincs írta...

theodora: magam sem gondoltam volna, hogy a Lakodalmaink ennyire be fog jönni, de örülök, hogy így történt :) Gavalda akkor sokunknál befutó lesz :)

katacita: akkor Te most büszke lehetsz :) Tavaly kettővel már szemeztem, akkor nem vettem meg őket, de most már megkívántam őket :) Sajna nem, nem érnék oda időben, vagy ha még zárás előtt beesek akkor nem sok időm lenne nézelődni. Bár mondjuk múltkor rádöbbentem, hogy a központi nagykönyvtár közelében dolgozom, oda akár be is iratkozhatnék és az még sokáig nyitva is van, szóval munka után simán beleférne. Lehet, hogy megjátszom, bár akkor valóban durva lenne már a helyzet a várólistámat nézve :)

zakkant: én is mondanám, hogy nem fogok dorbézolni ősszel, de tudom, hogy el fogok csábulni pár könyvre, bár igyekszem visszafogott lenni :)

Amadea: az sem rossz, több mint a fele :)
Á, nem hiszem, hogy Casanova csalódás lesz, nekem meg egy újabb nemzet, akitől még nem olvastam. Igen, a Lakodalmaink nagyon betalált, szóval ne aggódj! :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...