2013. május 7., kedd

A hónap leg-leg-leg könyvei #10

Nagyon el vagyok maradva a 2013-as olvasásaim leg-leg-leg kategóriába való besorolásával, így - bár odakint sokszor már a nyarat idézi az időjárás -, ez a bejegyzés még mindig csak a februári hónapról szól. Az év második hónapjára nem éppen a legjobb szívvel gondolok vissza: kaptam hideget-meleget, változott körülöttem minden. Egy valami maradt állandó: olvastam. Igaz nem annyit, amennyit szerettem volna, de nem is a mennyiség a lényeg, hanem az, hogy kiszakadjon az ember egy kicsit a mókuskerékből, találjon olyan valós vagy kitalált világot, ahová egy kicsit elvonulhat. Februárban 5 ilyen menedékre leltem. Volt köztük magyar novellás kötet, egy posztapokaliptikus ifjúsági regény, egy újabb borzongást kiváltó hangulatú Joanne Harris könyv, még több részletet tudtam meg Robert Capa életéről és bebújhattam olyan nők bőrébe, akiket eddig én is irigyen figyeltem.

  1. Mikszáth Kálmán: Galamb a kalitkában: a legnagyobb magyar mesélő imádnivaló történeteinek gyűjteménye ez a könyv, amely a legtöbbször késztetett nevetésre pikáns életképeivel február folyamán.
  2. Karen Thomson Walker: Csodák kora: a legfélelmetesebb jövőképet lefestő történet, amelyről csak remélni merem, hogy soha nem fog megtörténni. 
  3. Susan Fortes: Robert Capára várva: a legnagyobb szerelem februárban. Nem győzök erről a férfiról eleget olvasni, hihetetlen, hogy milyen élete volt. Akit egy kicsit is érdekel a leghíresebb képe, a Milicista halála és keletkezésének háttere, Gerda Taróval való szerelme, annak bátran ajánlom ezt a regényt, nem fogja megbánni!
  4. Joanne Harris: Aludj kislány: az a könyv, amelynek a szereplőitől a legjobban undorodtam, ugyanakkor elfogult vagyok a hangulatteremtés legnagyobb boszorkányával szemben, mert aki úgy tud írni, hogy bár rázott a hideg a főszereplőitől és a történettől, mégsem tudtam letenni, annak és a könyvnének is a legnagyobbak közt a helye!
  5. Galgóczi Dóra: Felpróbált életek: alakját tekintve a legkisebb könyv volt, de a legelgondolkoztatóbb témát mindenképpen ez szolgáltatta számomra februárban.


Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...