2013. május 17., péntek

Könyv és kávé = nekem a mennyország

Hozzánk épp ideért a meteorológia által beígért felhőszakadás és égi háború. Ennek következtében az alvásra most gondolni sem tudok, a nagy csitt-csatt kiverte az álmot a szememből. Gondoltam olvasás mellett kalandozok egy kicsit a könyvesboltok internetes oldalán is, és egy olyan könyvre akadtam, amit most rögtön szeretnék olvasni, mert hiszen ha az ember lánya kávé őrült és a könyveket is imádja, akkor biztos, hogy megakad a szeme A kávék költője címen. Igazából akkor csattant a könyvcsapda zárja rajtam, amikor megláttam, hogy Anthony Capella a könyv szerzője, akitől tavaly olvastam a Szerelem étke c. regényét, amire a mai napig jó széles mosollyal gondolok vissza. Pont a héten nézegettem a sorakozó könyveket a polcon és a Szerelem étkén is átsiklott a tekintetem, miközben arra gondoltam, hogy de jó lenne, ha ennek a fickónak a többi könyvét is kiadná valamelyik kiadó. A Geopen meghallotta a kérésemet, íme:

London, 1896. Robert Wallis pénztelen és gondtalan világfi. Amikor egyéb bevételi lehetőség híján Samuel Pinker londoni kávénagykereskedő szolgálatába áll, nem sejti, hogy élete egyszer és mindenkorra megváltozik. A költői babérokról csak álmodó, de a szavakkal jól bánó fiatalembertől azt várják, hogy Pinker lányával, a szenvedélyes Emilyvel együttműködve fogalmazza meg és kategorizálja a különböző kávék ízeit.
Ez a váratlan feladat átfogó érzéki, érzelmi és - az események alakulása folytán - tényleges utazásra indítja hősünket, melynek során a kávék költője a kávé különböző ízei mellett mindenekelőtt önmagát fedezi fel.

Anthony Capella az afrikai Ugandában született 1962-ben. Első regénye, a "Szerelem étke" 19 nyelven jelent meg, egyebek közt magyarul is. A "Kávék költője" elsöprő, érzéki, két évtizeden és három kontinensen át kanyargó szerelmi történet, egzotikus és feledhetetlen érzékek lakomája. A szerző írásai elválaszthatatlanok a gasztronómiától, regényeit áthatja a kulinária és az azzal összefonódó érzékiség.

Megjelenés: 2013. május 21.
Ár: 3.990 Ft
Kiadó: Geopen

A külföldi megjelenés borítói megint csodálatosak, de számomra ez a befutó. Egyszerű, mégis csodálatos, a színei pedig tökéletesek.


2 megjegyzés:

Amadea írta...

Capellának jön egy másik könyve is, asszem, Jégkirálynő a címe.

Nikkincs írta...

Igen, közben láttam azt is, nem hangzik rosszul az sem, de a kávé előkelőbb helyen van nálam, mint a fagylalt :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...