2012. november 10., szombat

Kívánságlistások

A héten úgy adódott, hogy a munkaidő vége és egy programom között volt egy szabad félórám, amit úgy döntöttem, hogy egy könyvesboltban fogok eltölteni (hol másutt?). Mikor beléptem, egyszerűen annyi könyv fogadott, hogy alig tudtam magamba szívni a látványt. De tényleg! Akármerre néztem könyvespolcok, könyvhegyek, sikerlisták, újdonságok. Ilyenkor szoktam azt kívánni, hogy bárcsak bezárnának ide pár napra, hogy úgy igazából kigarázdálkodhassam magam. De amíg ez az álmom valóra nem válik, maradt a finomabb és visszafogottabb élvezkedés, azaz meglestem azokat a könyveket, amelyek kívánságlistámat gyarapítják. Így a mostani bejegyzésemben csak olyanokat szedtem össze, amelyeket meg is néztem, amelyekbe pár perc elejéig bele is olvashattam.

Az első történet, amely nagyon érdekel Kari Hotakainen Az életkereskedő c. regénye. A történet nagyon izgalmas lehet, a borító pedig tökéletesen eltalált. A fekete-fehér képből úgy kiemelkedik az a bizonyos fonál, hogy én bizony végig is húztam rajta az ujjamat. Most már csak ennek a fonálnak a történetére lennék rettentő kíváncsi.

Fülszöveg:
Egy kiégett író téma hiányában meglepő üzletet ajánl Salme Malmikunnasnak, egy apró fonalkereskedés tulajdonosának: hétezer euróért megvásárolja az asszony hosszú életének igaz történetét. A nyugdíjas nő pedig mesélni kezd, és az író elé tár mindent, ahogy ő emlékszik rá: férje, Paavo némaságát, Helena lányának tragédiáját, Maija lánya házasságát, Pekka fia üzleti sikereit. De vajon az író valóban úgy írja meg a történetet, ahogy megállapodtak? És Salme vajon a teljes igazságot mondja el? Kari Hotakainen könyve megindító és humoros regény a jelen korról, amelyben minden adás-vétel tárgya, és amelyben valódi dolgok helyett egyre inkább csak szavakkal és képekkel kereskedünk. Ha pedig már a szavakból is kifogytunk, elérkezik a cselekvés ideje…

Kiadó: Libri
Teljes ár: 2.990 Ft


A szépirodalmi újdonságok között nézelődve rögtön kiszúrtam magamnak Alessandro Baricco Történet c. könyvét. Baricco stílusát nagyon szeretem és régóta tervezem, hogy kellene még többet olvasnom tőle. Most megtaláltam a legújabb kiszemeltemet.

Fülszöveg:
A regény valamikor a 20. század elején játszódik, az automobil és a csodálatos férfiak legendás, múltba vesző hőskorszakában. Főszereplője Ultimo Parri, akit az olvasó kisfiúként ismer meg a történet elején, de már akkor is mindenki tudja róla, hogy különleges: Ultimo olyan ember, akit "aranyfüst borít", és akinek egyetlen célja: rendet teremteni a világban.
Ötéves, amikor megpillantja az első automobilt, és huszonöt, amikor találkozik a szerelemmel. Az ő története ez a megrendítő regény, amelyben az automobil, a sebesség- és versenyszenvedély párosul egy életen átívelő, rejtélyes szerelemmel és a konok tenni akarással, a szavak és a formák mögött rejlő jelentések felfejtésével.
Baricco újra rátalált arra az elbeszélői hangra, mely a Selyem című regényében ejtette először rabul a magyar olvasót, de a Történet szélesebb ívű, több hangon megszólaló alkotás. Hősei sokáig az olvasóval maradnak, és segítenek - élni.

Kiadó: Helikon
Teljes ár: 2.990 Ft

A harmadik a listámon Alma Katsu Halhatatlan c. regénye. Egyszerűen e mellett a könyv mellett nem tudtam úgy elmenni, hogy fel ne vegyem. Annyira csodálatos a borítója, mert egyszerű, mégis figyelemfelkeltő. A történetre pedig nagyon fenem a fogam, egy kicsit reménykedek is, hogy talán a Jézuska majd valahogy a fa alá csempészi.

Fülszöveg:
Dr. Luke Findley egy újabb unalmas éjszakára számít, amikor elkezdi szokásos éjszakai műszakját St. Andrew kisvárosának kórházában. Azonban amint találkozik Lanore McIlvrae-vel a sürgősségi osztályon - aki sérülései ellenére egy gyilkosság gyanúsítottja -, azonnal megváltozik az élete. Pár órával később már a kanadai határ felé tart vele, tudva, hogy ezentúl soha semmi nem lesz olyan, mint régen. Lanore McIlvrae senkire nem hasonlít, akit Luke valaha ismert. A nő története a szerelemről és az árulásról szól. Szerelemről és árulásról, amire nincs hatással az idő, mivel számára az örökkévaló. Az élete az 1800-as években kezdődött, és a kétszáz év során, amit a Földön töltött, mind az erőszak, mind a testi gyönyörök megkísértették, de ő végig hű maradt élete nagy szerelméhez. Egészen mostanáig. Alma Katsu nagy kritikai visszhangot kiváltó műve lenyűgöző, különböző századokon és kontinenseken átívelő, izgalmas és misztikummal teli regény. Felejthetetlen történet a viszonzatlan szerelemről, ami nem csak megerősíti és nagy tettekre sarkallja az embert, de el is vakítja és akár a teljes pusztulásba is vezetheti.

Kiadó: Agave
Teljes ár: 3.980 Ft


Az utolsó kiválasztott, David Ebershoff A dán lány c. könyve, szintén olyan borítóval rendelkezik, ami megragadta a figyelmemet. Aztán beleolvasva a könyvbe és egy kicsit utánanézve a történetnek el is döntöttem, hogy ezt a regényt is el kell majd olvasnom. A történet valós alapokon nyugszik, ráadásul olyan témát feszeget, amivel én még eddig könyvben nem találkoztam. Abszolút megnyert magának!

Fülszöveg:
A megtörtént eseményeket feldolgozó történet egy egyszerű kéréssel indul: a feleség apró szívességet kér a férjétől.
Egy hűvös koppenhágai délutánon a művészházaspár, ki-ki a maga festő-állványánál, a műteremlakásukban dolgozik. Az asszony modellje váratlanul lemondja a találkozót, és aggódik, hogy így nem tudja időben befejezni a portrét. Megkérdezi a férjét, nem venné-e fel a modell cipőjét és harisnyáját, hogy megfesthesse, ahogy a harisnya a bokánál gyűrődik. A férj először meghökken, de aztán igent mond. És ezzel kezdetét veszi a huszadik század legszenvedélyesebb és legszokatlanabb szerelmi története.

Kiadó: I.P.C. Könyvek
Teljes ár: 3.499 Ft

4 megjegyzés:

Szilvamag írta...

Az életkereskedőt már én is kinéztem magamnak!!! :)))De persze a többi is jöhetne :D

Nikkincs írta...

Az a piros fonál a könyvön annyira jó ötlet! :)Az az igazság, ha most egy könyvet kellene választanom, fogalmam sincs melyik mellé tenném le a voksomat :)

Amadea írta...

Ezek engem is érdekelnek:)) A Történet nem második kiadás lesz? Mintha úgy rémlene, hogy egyszer már megjelent, csak aztán elfogyott.

Nikkincs írta...

De igen, második kiadás. A Selyem is újra a polcokon van, épp egymás mellé tették ki őket.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...