2013. július 9., kedd

Díjas kérdezz-felelek!

Ezen a héten nagyon kellemes meglepetésben volt részem! A bloggerek között körbejár egy újabb díj, amihez kapcsolódóan a díjat átadó blogger 10 kérdést tesz fel a díjazottnak. Bár a szabályok szerint a díjat nekem is tovább kellene majd adnom, én most ettől eltekintek, mert szerintem, akiket rendszeresen olvasok/követek/szeretek már több forrásból is megkapták. Viszont akiktől én kaptam meg, olyan érdekes kérdéseket tettek fel, hogy arra muszáj válaszolnom, de igyekszem nagyon rövid lenni, hisz 3 helyről is kaptam megválaszolnivalót.


Elsőként Miamona lepett meg, az ő kérdései az alábbiak voltak:

1. Ha egy már létező könyvcímmel kéne kifejezned ki vagy, milyen vagy, melyik lenne az?
"Számíthatsz rám! (Catherine Ryan Hyde)" De néha én lennék kedvenc mesekönyvem főhőse is: "A sün, akit meg lehetett simogatni."

2. És az életed jelenlegi szakaszának milyen fejezetcímet adnál?
"Merre tovább?"

3. Hogyan fejeznéd be a mondatot: Amikor olvasok, ...? 
...megszűnik a külvilág.

4. Próbáltál már a környezetedben élő anti-olvasó embert "megtéríteni?" Ha igen, milyen eredménnyel? Ha nem, miért nem? 
Nem megtéríteni próbáltam, inkább csak könyvet ajánlani, amivel ráléphet az olvasni szerető emberek által kitaposott útra. Nem mindig sikerül(t).

5. Tegyük fel, hogy beszabadulhatnál a világ legnagyobb könyvtárába/ könyvesboltjába, ami mondjuk olyan nagy, hogy csak nézelődve is akár hetekig el lehet benne bolyongani. Szisztematikusan mennél, vagy csak röppennél virágról-virágra?
Szerintem a nagy kedvenceimmel kezdeném, utána csak ide-oda szaladgálnék.

6. Általános közvélemény, hogy az igazi könyvmolyok sokkal befelé élőbbek, vagy akár antiszociális hajlamokkal rendelkeznek. Ezzel mennyire értesz egyet? Te magadat milyennek látod ilyen szempontból?
Nem hiszem, hogy antiszociálisabb hajlamúak lennénk, inkább mélyebben érzők. Szerintem én is ilyen lennék. Az tény, hogy egy olvasó emberrel hamarabb megtalálom a közös hangot, de a kapcsolatteremtés nem csak ezen múlik.

7. Ha azt mondom olvasás, milyen érzelmek jelennek meg benned?
Öröm, izgatottság, nyugalom, pihenés, csupa pozitív dolog.

8. Tudsz mondani olyan olvasási élményt, ami elsősorban az olvasási helyszín, vagy körülmény miatt maradt emlékezetes?
Életem első igazi külföldi "felnőtt" nyaralása Horvátországban. Csak ültem a teraszon, előttem a nagy kékség amerre csak elláttam, a kellemesen andalító zenéje a hullámoknak, kezemben a Prímszámok magánya c. könyvvel. Az érzés és a könyv is csodálatos volt!

9. Mit éreznél, ha a blogod, technikai okok miatt, egyik napról a másikra, úgy ahogy van eltűnne? Kétségbeesnél vagy legyintenél, hogy nem baj, szép volt, amíg tartott? 
Inkább a kétségbeesés. Olyan ez nekem, mint régen az emlékkönyv. Jó visszanézni, hogy egy-egy könyv milyen érzéseket váltott ki belőlem, mit mozgatott meg.

10. Van kialakult rituáléd egy blogbejegyzés megszületésekor? Például először kigyűjtöd melyik idézeteket akarod használni, pontokba szeded miről akarsz írni, vagy csak úgy jön, aminek jönnie kell?
Változó - könyvtől, hangulatomtól függő. Persze van olyan, amikor egy-egy idézet annyira megfog, hogy azt mindenképpen szeretném beleszőni, és van olyan is, hogy egy ilyen részlet köré születik a teljes bejegyzés is.


Másodikként szilvamag kérdezte tőlem az alábbiakat:

1. Férjed, kedvesed, szüleid, barátaid, szomszédjaid, munkatársaid,  tudják, hogy blogot írsz? Mit szólnak hozzá?
Szűk kör tud róla, valahogy nem nagyon reklámozom. Van, aki olvassa közülük, így remélem, hogy örülnek neki.
 
2. Miért kezdtél el blogolni?
Volt egy olyan emberke a közelemben, aki nagyon kitartóan győzködött róla, és az életem olyan periódusában voltam, amikor kellett valami, ami lefoglal és ami valami pluszt nyújt a napi robot mellé.
 
3. Milyen szerepet tölt be az életedben a blogod?
A legkedvesebb hobbi.
 
4. Ha felkérnének, hogy írj egy könyvet, akkor miről vagy kiről szólna? Milyen műfajban írnál?
Valami ahhoz hasonlót tudnék elképzelni, amit Baráth Katalin alkotott Dávid Veron-sorozatával.
 
5. Melyik kedvenc íród boldog (vagy akár gonosz) szereplője lennél szívesen?
A fent említett kisasszony, azaz Dávid Veron bőrébe szívesen belebújnék, de Stephanie Plum karakterét is nagyon bírom, vele is cserélnék egy kis időre (legalábbis egy találkozás elejéig Morettivel :)).
 
6. Milyen sűrűn porolod le a könyveidet?
Az elérhető magasságban lévőket sűrűbben, de a többit sajnos elég ritkán, bár nagy része zártabb polcon van (vagy az ágyneműtartómban :)).

7. Mennyi időt töltesz naponta olvasással és molyolással?
Most úgy hozta a sors, hogy rengeteg szabadidő szakadt a nyakamba, szóval mostanában sokat. Esténként sokáig olvasok (inkább bagoly típusú vagyok), molyolni kb. 1,5 órát szoktam összesen, de ez is szokott több vagy kevesebb lenni ennél.
 
8. Mennyit tévézel és mi a kedvenc műsorod?
Szinte nem is kapcsolom be. Amikor még mentek új részek, akkor a Dr. Csont miatt hétfőnként néztem.
 
9. Gondolkodtál már azon, hogy befejezed a blogolást? Ha igen, mi tartott vissza?
Még nem, kezdő vagyok, fiatal bloggal és inkább hobbiként kezelem, ezért nem mindig vagyok aktív, de így pont jó nekem.
 
10. És végezetül, ha megtehetnéd, akkor a Föld mely részére utaznál el szívesen, mondjuk egy hónapra vagy akár örökre. 
Ó, rengeteg hely lenne: Olaszország, Írország, Anglia, de Amerikát is szívesen felfedezném magamnak.


Aki még mindig nem unt meg, az lentebb olvashatja Juci kérdéseire adott válaszaimat:
 
1. Milyen, könyvekkel kapcsolatos munka érdekel a legjobban?
Szívesen megismerkednék úgy általában a könyvkiadók munkájával, érdekelne, hogy mi alapján döntik el, hogy melyik könyvet jelentetik meg hazánkban, de a borítótervezés folyamata is nagyon piszkálja a fantáziámat.

2. Mi akartál lenni gyermekkorodban?
Nem voltam valami eredeti: állatorvos

3. Ha gyors receptet kellene írnod egy sikerkönyvhöz (ami tényleg jól eladható, már-már kultikus...), milyen hozzávalókat szednél össze?
Krimi, humor, pici misztikum és mágia, csipetnyi romantika.

4. Gyűjtesz valamit?
Könyvjelzőket, hűtőmágneseket.

5. Te ajánlasz inkább könyveket másoknak vagy inkább neked ajánlanak?
Is-is, az elmúlt években sokkal nyitottabb lettem, szóval szívesen veszem az ajánlásokat.

6. Volt olyan könyv, amiről egyszerűen nem tudtál bejegyzést írni?
Nem minden olvasott könyvről szoktam írni. De idén volt olyan, amiről nagyon szerettem volna és egyszerűen nem tudtam, mert annyira felkavart, mélyen megérintett, nem tudtam szavakba foglalni az érzéseimet. Ez pedig Margaret Mazzantini Újjászületés c. regénye volt.

7. Mivel töltöd a legszívesebben a szabadidődet az olvasáson/blogolások kívül?
A barátaimmal jó kis beszélgetések közepette, egy bögre kávé mellett.

8. Van valamilyen olvasási rituáléd?
Olvasási nincs szerintem, azt viszont nem szeretem, ha valaki a könyv gerincét megtörve kinyitva teszi azt le valahová.

9. Számít neked, hogy más mit mond egy könyvről? Mennyire vagy hajlandó "szembemenni" az éppen elfogadott trendekkel?
Nem érdekelnek az épp aktuális trendek, nem hiszem, hogy e szerint olvasnék. Van, amire felfigyelek, kipróbálom (e nélkül nem is mondanék róla véleményt), aztán eldöntöm, hogy nekem való-e vagy sem.

10. Melyik íróval ülnél le egy baráti sörözésre, kávézásra?
Bárkivel, akitől olvastam. Egy könyv, amit elolvastam, biztos, hogy rengeteg kérdést szült bennem, néha jó lenne ezt az íróval megvitatni.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...