2012. július 19., csütörtök

Megidézve #2

Sabina Berman neve számomra eddig ismeretlen volt. Múlt héten viszont ráakadtam egy könyvére, amelyet az Európa Kiadó most jelentetett meg. A címe: Én, én, én. Úgy látom, hogy sokan kíváncsiak erre a történetre, így a mostani idézetet ebből a könyvből választottam.

"De igaz, ami igaz, úgy tűnik, nem érzem az összes olyan bonyolult vagy hiábavaló dolgot, amit a standard átlagos emberi lények éreznek.
Standard: átlagos, tipikus.
Standard emberi lények: az előírásoknak megfelelő emberi lények.
Nem érzem ezt az ezeregyféle dolgot, ami a fájdalom, a félelem és az öröm vagy épp az éhség és az álmosság köztes területein történik velük. Egyébiránt azt hiszem, ez előnyömre válik.
Ezzel azt akarom mondani, hogy tisztában vagyok vele, hogy lassú a felfogásom, legalábbis a standard emberi lényekhez képest. Tudom, hogy a standard IQ teszteken az eredményem éppen félúton van az idióták és a gyengeelméjűek között, de van 3 erényem, és nem is kicsi:
1. Nem tudok hazudni.
2. Nincs fantáziám. Vagyis nem fájnak, és nem is aggasztanak olyan dolgok, amelyek nem léteznek.
3. És nem tudom, hogy csak azt tudom, amit tudok, és amit nem tudok - amiből persze sokkal több van -, azt nem egészen biztosan tudom."

(Kép forrása: www.weheartit.com)


1 megjegyzés:

Szilvamag írta...

Én már meg is rendeltem ezt a könyvet, szerencsére akció is volt rá a Szandiban :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...