2017. augusztus 31., csütörtök

Augusztusi zárás

Eltelt az utolsó nyári hónap, aminek én személy szerint örülök. Tudom, sokan visszasírják a nyarat, meg siránkoznak az ősz miatt, én úgy érzem, hogy most éledezem, várom már ezt a csodás, színes, szagos, reggelente és este már hűvös, ködös évszakot. Augusztusra visszagondolva arra emlékszem, hogy melegem volt, nagyon melegem - atyaég, azok a 40 fok közeli napok, azt hiszem csak a jó könyvek mentettek meg attól, hogy megbolonduljak a hőségtől. És bár se az olvasást, se a vásárlást nem vittem túlzásba, szerintem szuper hónapot hagyok ezen a téren magam mögött.

BESZERZÉSEK

Két könyvvel lettem gazdagabb, amit a Libri 1+50%-os akciójának köszönhetek. Amikor nézegettem, hogy milyen könyvek kerültek bele, többet is tudtam volna választani, de végül két regényre csábultam csak el. Margaret Atwoodtól A szolgálólányt meséjét szereztem be az új kiadásban, mert a sorozat megnézése előtt szeretném újra elolvasni. E mellé választottam Jessie Burton Múzsáját, ami csak azért érdekes, mert A babaház úrnője engem annyira nem taglózott le az írónőtől és ezért első körben a Múzsa sem érdekelt. De most már igen, azt érzem, hogy a művészeti vonal sokkal jobban be fog nálam találni (lehet, hogy a Hattyútolvajok elolvasása tehet most erről).


OLVASÁSOK

Augusztusban olvastam idén a legkevesebbet, de szerintem évekre visszamenőleg nem tudok olyan hónapot felmutatni, hogy "csak" 3 könyv került terítékre. Ebből két csúcsszuper olvasmányom volt, de az utolsóval eléggé megszenvedtem. Elsőként Elizabeth Kostovától a Hattyútolvajokat olvastam el, immár másodjára és imádtam, tobzódtam benne. El is határoztam, hogy hamarosan A történész is sorra kerül, max majd egy egykönyves hónapot zárok akkor. Ezután jött Elena Ferrante Briliáns barátnője, ami miatt szintén várom az őszt, hisz ha minden igaz november környékén érkezik a folytatása. Engem kilóra megvett ez a könyv a hangulatával, a barátság érzelmének komplexitásával, annyira pontosan megragadta Ferrante ennek a kapcsolatnak a negatív és pozitív oldalát is. Utolsóként Grecsó Krisztián Mellettem elférsz c. regényével zártam a sort, és bár anno nagyon szerettem tőle a Megyek utánadot, ezzel a könyvvel nagyon megszenvedtem. Az elejét faltam, de a közepétől mélyrepülésbe kezdtem vele és bizony alig vártam, hogy vége legyen. Azt hiszem most megint egy jó ideig nem fogok tőle olvasni.

N'iceroll avagy van jó oldala is a hőségnek

Az őszi hónapokra már csináltam magamnak egy kis listát, hogy miket tervezek megvenni és elolvasni. Amit már elő is rendeltem az Joanne Harris új regénye (köszi, Libri!) és olvasás terén elég sok újraolvasás van tervbe véve, most ezekhez érzek nagy kedvet. Meg a meleg takarókhoz, forró italokhoz, kuckózásokhoz, esőt bámulós délutánokhoz, szóval az összes őszi kliséhez.


A többiek augusztusa:
Heloise
Amadea
PuPilla
Dóri
Nita 

6 megjegyzés:

Heloise írta...

Éljen az ősz! :)
Csodaszépséges őszt neked! Nekem is már nagyon elegem volt a forróságból, alig várom komolyan, hogy felvehessek egy pulcsit - vagy legalább egy vékony kardigánt :)
Grecsót még nem olvastam, de mindig tervben van. Fogsz majd írni róla, hogy miért nem tetszett?
A szolgálólány meséjét én még valamikor hat vagy hét éve (?) vettem meg a régi lazis kiadásban, de most már tényleg el kéne olvasnom, annyian dicsérték akkor is, most is. Csak mindig elé furakodott valami más.
A Múzsára nagyon kíváncsi leszek, mit mondasz - nagyon birizgálja a fantáziámat a csodagyönyörű borítója miatt (is) :)

theodora írta...

Most én se sírósan zárom a nyarat - nagyon jó volt, de már várom az őszi újdonságokat - könyvek, ruhák, filmek, illatok, programok terén :)
Nagyon szép a két beszerzésed, a Múzsára nagyon kíváncsi vagyok! A Briliáns barátnőmbe meg beleszerettem én is, majd októberben azt is megveszem meg a 2. résszel együtt :)
Azaniceroll azmiaz? :D

PuPilla írta...

Szerintem teljesen jó a 3 könyves hónap, nekem is annyi lett. :) Főleg, ha volt benne hosszú könyv is. Érdekes, hogy rákívántál az újraolvasásokra, van valami különösebb oka?
Nagyon jó a fotó! A Múzsa olyan szép könyv, remélem nem fog csalódást okozni. Én A babaház úrnőjét sem olvastam még, és letiltottam magam, hogy megvegyem ezt is, csak mert tetszik, mert még azt se tudom szeretem-e a szerzőt. :D Meg kell fékezni a halmozást ugyebár (egész jól megy). ;)
A Briliáns barátnőm szerinted nekem is bejönne? Annyian áradoztok róla.

Nikkincs írta...

Heloise: éljen biza! Azt hiszem ma, meg holnap is jó lesz nekünk, kardigánosra hűlt az idő :)
Igyekszem összeszedni a Mellettem elférszről majd a gondolataim: nekem baromi csapongó volt a múlt és a jelen szála és a múlt eseményeiben is eléggé össze-vissza ugrált, ezért zavaró volt követni, hogy mikor és hol vagyok :)
A szolgálólány meséje kemény. Voltak olyan részek, ahol azt gondoltam, nem megyek tovább, de szerintem fontos regény.
A múzsa remélem jó lesz :)

theodora: örülök! Minden évben van nyár, jövőre is lesz, nekem ez a hozzáállásom :) És igen, ilyenkor a programok is beindulnak.
A Briliáns barátnőm folytatása nálam is tuti beszerzős, de lesznek még jó kis megjelenések.
A n'iceroll az fagyi, csak egy speckó, mert a fagyit ott előtted csinálják meg, kilapítják mint egy óriási palacsintát és aztán spatulával felvágják és ilyen 4 db-ra felgöngyölik és úgy ízesítik a fagyid, amit ott választasz. Valami isteni! Télen is nyitva lesznek :)

PuPilla: szerinte is elég a 3. A Hattyútolvajok nem rövid, kettőnek is elmegy. Nem tudom mi az oka, hetek óta ezt érzem, hogy a régi kedvenceket szeretném olvasni. Ősszel kb 7-8 könyvet tervezek újra levenni a polcról. Mondjuk a pénztárcámnak csak jó ez :)
Köszi! A babaház engem annyira nem varázsolt el, remélem, a Múzsa más lesz. Ha kéred kölcsönbe, csak szólj!
Szerintem tetszene. Két lány sorsa Nápolyban, hosszú éveken keresztül követjük majd az életüket. Az első kötet nagyon szuper nyitány volt.

PuPilla írta...

Igen, ezek a vastag könyvek kitesznek néha 3-at is. :)
Köszi! Lehet, hogy kellene nekem is tényleg Ferrante. :)

Nita írta...

Jókor jutok el a posztod olvasásához. :D
Ezt a fagyit én is ki szerettem volna próbálni, aztán mégis elmaradt. Na majd jövőre, most inkább jöjjön a forró csoki és a meleg kávé. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...