2016. augusztus 1., hétfő

Július, amikor Murphy irányított

Úgy igazából ma kaptam észbe, hogy július végére értünk, pedig nekem aztán a munkámból adódóan határidők tarkítják az életemet, szóval észnél kellett volna lennem, de egy kicsit mégis megcsúsztam. A júniusi nagy könyvharácsolás után úgy gondoltam, hogy nem fogok nagyon dorbézolni, sőt, reménykedtem egy nullás hónapban. Persze, nem jött össze, de senki nem kéri rajtam számon, én meg örülök a legújabb szerzeményeimnek, szám szerint 3 darabnak.


A Regényes úti célok a wanderlust érzés miatt került hozzám. Rátaláltam erre a könyvre az interneten, és szerencsére antikváriumból szuper áron és szuper minőségben meg tudtam szerezni (szerintem egy olvasatlan példány). A Big Magic a rengeteg jó kritika miatt landolt nálam, beadtam a derekam, illetve nagyon kíváncsi vagyok, hogy a kreativitást Elizabeth Gilbert szerint hogyan is hozhatnám vissza az életembe. Már olvasom is, nagyon tetszik a közvetlen hangnem, és közben javában kattognak a kerekeim is a témán. Az Angyali játszma egy jó nagy piszokság volt az Európa részéről! Ilyen csodás kivitelben nem tehettem mást, mint megrendeltem, ugyanis nem volt belőle saját példányom. De el is szeretném olvasni újra, kevésbé emlékszem már a történetére, mint A szél árnyékára.

Olvasás terén nagyon bő hónapot zártam, 8 + 4 könyvvel zárok. Köszönhető ez a mennyiség annak, hogy mostanában az én offline létem nem zajlik annyira, mint a többieké, illetve a címben emlegetett Murphy bácsi párszor keresztbe tett nekem, úgyhogy a programok sem úgy alakultak ahogy terveztem. A miniszabi jó volt, de sikerült kifogni a nyár leghidegebb napjait, 13-15 fok nyár közepén. No comment! Olyan nagy vágyam volt, hogy majd a teraszon olvasom a könyveket ... hát megtettem, két pulcsiban kuporogtam kint a fedett részen, szakadt az eső, kb. 5 percig bírtam. De a hangulat jó volt, a mókuskerékről is el tudtam felejtkezni, bár rájöttem, hogy ez egy évre szinte semmi pihenés, így ősszel-télen szeretnék még tervezni hosszabb kiruccanásokat, utazásokat, hátha akkor majd nyári idő vár rám. Fő a pozitív hozzáállás! A sok olvasást még egy bokaficamnak is köszönhettem, amikor a legjobb szórakozásom munka után nem a baráti rozéfröccsözés, hanem a bokám borogatása és pihentetése mellett a könyvek maradtak. Szóval ezek miatt zártam 12 elolvasott könyvvel a júliust, amiben 4 rövid történet volt, ebből két mesekönyv (A legjobb barátok, Bárcsak lennék vagány bárány), egy török írónő novellás kötete, amiben gyönyörű illusztrációk vannak (Solmaz Kámuran: A szerelem fogságában) és egy e-book Robert Capa és Ingrid Bergman kapcsolatáról (Rebecca Reé: Ingrid és Capa).

A 8 hosszabb regényből a Hét év a nagyvilágban és Steinbeck Csatangolások Charleyval c. könyve adta meg a nyári szabadságra készülés alaphangulatát. Kicsit visszarántott a földre és a kőkemény valóságba Paolo Giordano Az emberi test című regényével, hogy aztán a szabadságom idején Baráth Katalin Arkangyal éjjelétől kapjam meg a K.O.-t. Clara Bensen Poggyász nélkülével húztam kicsit tovább immár újra a munkában a nyaralós érzést, majd Almási Kitti segített átgondolni egy-két dolgot Bátran élni című könyvével. A hónap vége felé Marente de Moor A holland szűz c. regénye pedig egy ismeretlen világot, a tőrvívás sportját mutatta meg nekem, és végül Guillame Musso krimije, Az angyal hív zárta a sort.

Hogy augusztusban mi lesz arról fogalmam sincs, semmit nem szeretnék tervezni, lesz ami lesz, hisz az események néha nem olyan irányban alakulnak, ahogy azt én eltervezem, úgyhogy most majd csak sodródom az árral!


A többiek:

9 megjegyzés:

PuPilla írta...

Tobzódom ma nálad. :D
Basszus, micsoda Murphyskedés volt ez, hogy pont akkor volt hideg, amikor a szabid volt. :( Sajnálom. Cserébe tényleg lehet, hogy ki tudsz majd fogni egy extrameleg őszi hosszú hétvégét. :) A bokád jobb már?
Azért az, hogy végül ennyit tudtál olvasni, nagyon szuper. :) 12 könyv rengeteg, még ha voltak is közte rövidkék. A szerelem fogságában nekem is megvan, most szereztem be a könyvhéten. :) Csudaszép könyv!

Nikkincs írta...

PuPilla: örülök, ha tudsz itt tobzódni egy kicsit :)
Minden nap néztem az előrejelzést, láttam, hogy mi lesz, de nem hittem el. Azért mókás volt, már csak röhögni tudtunk rajta :)
Jobb, köszi, gyönyörű lilás színben játszik :)
A szerelem fogságában olyan illusztrációk vannak, hogy azt még egy falra nagyban is kitenném. Azért a történeteket emésztenem kellett, kicsit elvontak. Majd figyelem, hogy mit mondasz róla.

Amadea írta...

Jaj, te szegény, pont akkor voltál G-n, amikor az a pár nap mocsok idő volt.:( Mi is ennek kaptuk el a végét, olyan jó volt plusz meleg ruhát is cipelni.
Nekem nyolc nap jött össze plusz két hétvége, de még tudtam volna pihenni, sajnos a problémákat nehezen tudom félretenni. Mindenképpen menj el ősszel pár napra, ez így nagyon kevés. Két hónapot is megérdemelnél.:)
A beteg bokára a fekete nadálytő krém vagy gél a legjobb, fáslival kombinálva. Nekem sikerült a pult sarkába úgy belerúgni egy hónapja, hogy alig bírtam járni, pár nap alatt helyretette.
Ősszel mi kirándulni szeretnénk többet, ha szeretnél jönni, csatlakozhatsz.:)

Az Angyali játszma olyan szép, hogy engem is kísért, pedig megvan az első kiadás. A Tűzrózsát igazán belerakhatták volna.

Nikkincs írta...

Amadea: nálam is három pulcsi volt, használatban is volt mind a három :) Megértem, hogy tudtál volna pihenni. Ha belegondolsz, egy egész évet végignyomunk és ennyi a szabadság? :( Azt mondják a nagyokosok, hogy két hét kellene egyben, csak sok munkáltató ezt nem díjazza...
Pont ezt a krémet használtam, nekem is sokat segített.
Oké, lehet, hogy becsatlakozom majd.

Van egy rossz hírem: a Könyvjelző magazinban láttam, hogy A szél árnyékát kiadják újra ugyanilyen szép borítóval mint az Angyali játszmát, és abban ugye benne van most már a Tűzrózsa is. Én szerintem el fogok rá csábulni :)

katacita írta...

Nagyon jó kis könyveid lettek, örülök, hogy a Big Magic nálad is beindította az agyi folyamatokat. :)
Jaj azt a remek időjárást mind jól kifogtuk akkor... A bokaficam meg jajj... remélem, megjavult azóta. De legalább olvastál helyettem is! :)

A rövid szabikkal az a szívás, hogy senki nem csinál meg semmit helyetted, mert hogy "úgyis mindjárt visszajön". Nálunk legalábbis ez a policy. Egyszer talán elmentünk másfél-két hétre, akkor kénytelenek voltak helyettünk is dolgozni, de mondjuk ez oda-vissza így működik. Nekünk szerencsénk van, mert legalább mehetünk együtt szabira, pedig hasonló munkakörben dolgozunk ugyanott. De a huszonpár nap tényleg nagyon kevés.

Basszus akkor az A szél árnyéka nekem is kelleni fog... A múltkori újrakiadás külseje nem igazán győzött meg.

Amadea írta...

A nyári szünetet eléggé irigylem, de tanár még ezért cserébe sem lennék.:)
Ne már.:)) Nekem A szél árnyékából az első kiadás van meg, annak tetszik a külseje. Lehet, hogy majd akciós voltában elcsábít.

Nikkincs írta...

katacita: köszi és igen, azért a Big Magicnek van hatása. Köszi, most már újra kétlábonjáró vagyok :)

Tényleg, erre még nem is gondoltam, de ez is így van. Amikor meg én helyettesítettem egy hétig, volt két listám is a feladatokkal két kolléga helyet, nem unatkoztam :/
Még hasonló a munkakörötök is? :)

Kelleni fog, én mondom!

Amadea: jaj, azt én is, mármint a nyári szünetet, a sokáig alvást :)
Akciós voltában biztos, szerintem nagyon szép lett, legalábbis a kép alapján.

Nita írta...

Sajnálom, hogy ez a július kicsit peches lett neked! Viszont érdekes könyveket szereztél be, és azért az olvasás is tud gyógyír lenni!
Szurkolok neked, hogy ősszel-télen még sikerüljön utaznod, aztán jövőre meg mehetünk majd együtt, amiről beszéltünk! :)

Nikkincs írta...

Nita: az olvasás tényleg gyógyít, minden lelki és testi nyűgre jó tud lenni :) Meglátjuk, de köszi, és igen, én benne vagyok! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...