2012. június 11., hétfő

Könyvhéten jártam


Idén végre kijutottam a Könyvhétre, bár most sem volt biztos, azért mégis csak sikerült.
A fejemben volt egy kis listám, hogy mik azok a könyvek, amiket feltétlenül szeretnék bezsákmányolni, de az első kört a téren arra fordítottam, hogy feltérképezzem a terepet, hogy megtaláljam azokat a kiadókat, akiknek a kínálatát közelebbről is szemügyre szeretném venni. 
Ami egy kicsit nehezítette a dolgomat, az az óriási tömeg volt. Én még ennyit embert egy helyen rég láttam! Ennek egyrészt nagyon örültem, mert ilyenkor lehet látni, hogy igenis olvasunk és hogy van kereslet a könyvekre, a magyar és a külföldi irodalomra egyaránt. Másrészt kicsit problémás volt ez a nagy sokaság, mert több standot nem tudtam normálisan megközelíteni.

De láttam sok-sok gyereket, akik éppen nagy dilemmában voltak, hogy ezt a mesekönyvet kérjék-e a szüleiktől vagy éppen a másikat. Teljesen átéreztem a problémájukat, tudom, hogy milyen nehezen dönt a könyvmoly két számára kedves könyv között. Aztán láttam egy idős nénikét, aki alig érte fel a standokat, olyan picike volt, de csillogó szemekkel mazsolázgatott a kínálatból. Fültanúja voltam egy fiatal pár civódásának is, ugyanis a lány sietett volna tovább egy másik standhoz, miközben a fiú még nézelődött és szólt a párjának, hogy "azt mondtad, hogy nézelődni jövünk ki, nekem ez a nézelődés". Megmosolyogtam őket is. Tényleg jó volt ennyi olvasást szerető, a könyvek iránt valóban érdeklődő embert megfigyelni.

A második kör alkalmával végre vásároltam is. A Park Kiadó standjánál használtam fel az egyik kuponomat és boldog tulajdonosa lettem Clara Sánchez A láthatatlanok c. könyvének, illetve ajándékba vettem a Krumplihéjpite Irodalmi Társaság c. regényt. Nagyon rendesek és segítőkészek voltak a kiadó munkatársai, sőt, megkérdezték, hogy honnan hallottam Sánchez regényéről. Mit is mondhattam mást, mint hogy a könyvesbloggerektől és a Molyról! 
Az Ulpius standjánál felfedeztem Joanne Harris Rúnajelek c. könyvét 999 Ft-ért. Ennyiért nem hagyhattam ott, és így már 3 könyv volt a táskámban. Sajnos ennyi is maradt. Ugyanis még Trux Béla A templomos lovag - Akkon I. c. regényét szerettem volna megvásárolni, de olyan béna vagyok, hogy nem találtam meg. De majd internetről beszerzem! 
A Geopen és a Gabo standja volt még, ami kísértést jelentett, de győzött az angyalka a bal vállamon, mert csak kézbe vettem, megnézegettem és utána vissza is tettem a könyveket, amelyek érdekeltek. Az Agave standja előtt is nagyon sokan voltak, nem is tudtam igazán körülnézni, csak Baráth Katalin legújabb regényét láttam közelebbről. El is döntöttem, hogy ezt a sorozatot is szeretném majd elolvasni.

Aztán az újabb körömet arra szenteltem, hogy körbenézzek a dedikálók között. Na, ekkor egy kicsit elkeseredtem, mert hogy nem tudtam, hogy ki fogok-e idén jutni a Könyvhétre és ha igen, akkor melyik nap, ezért nem volt nálam könyv, amit dedikáltathattam volna. Pedig láttam Frances Mayest és párját a Tericum Kiadónál. Olyan aranyosak és szimpatikusak voltak. A Gabo standjánál Hidasi Judit dedikált, és persze, hogy az Április út sem volt nálam. A két leghosszabb sor ha jól láttam Kepes Andrásnál és Eszterházy Péternél állt. De felfedeztem Somát, Nádas Györgyöt, Nagy Bandó Andrást, Szegvári Katalint is a dedikálók között. Schäffer Erzsébet előtt szintén nagy sor kígyózott, amit nem is csodálok, hisz mindenkihez volt egy-egy jó szava és egy óriási mosolya. Hihetetlen kisugárzása van! A színpadon pedig Palya Bea énekelt éppen. Olyan hangulatot teremtett, hogy percek alatt jó nagy tömeg lett a színpad előtt és sokan vele együtt énekeltek. 

Ilyen élményekkel gazdagodva, kellően elfáradva indultam haza és az idén látottakból most bizton állíthatom, hogy jövőre is ki fogok nézni!

A zsákmányaim

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...