2018. október 8., hétfő

"Itt van az ősz" - avagy egy megkésett szeptemberi zárás

Ó, az ősz ... a kedvenc évszakom! Imádtam a szeptembert, a maga kétpólusú időjárásával együtt: első felében még tombolt a nyár, a másodikban meg reggelente majdnem téli hőmérséklet volt, ugyanakkor én már éreztem, hogy "itt van az ősz, itt van újra", nekem érkezett meg, az én kedvemért jött el, hogy elsöpörje a nyári emlékeket és előkészítse a terepet télre, a lelassulásra, a befelé fordulásra. És akit még nem győztem meg, hogy miért is lehet szeretni az őszi évszakot, itt van hozzá az egyik kedvenc idézetem a Ráadásnapból:

"A szeptember az egyik kedvenc hónapom. Szeretem azokat a hónapokat, amikor séta közben keresed a napfényt. Amikor ha az utca egyik oldala árnyékos, a másikra meg süt a nap, átmegy az ember, hogy érezze. Sokkal jobb, mint amikor nyáron sétálsz és átmész az utca másik oldalára, hogy elkerüld a napsütést."

BESZERZÉSEK

De hogy ne csak az őszről áradozzak, mesélem, hogy mik kerültek hozzám szeptember folyamán. Azt hiszem, hogy a könyvek, a lapok között meghúzódó történetek, az, hogy mindegyik egy külön kis világ, még mindig örömet tud hozni az életembe. Épp ezért mostanság nem tudom megállni - és bevallom, hogy nem is akarom -, hogy ne vegyek új könyveket. Négy új szerzeményem lett, amelyből eddig csak egyet olvastam el. Ez pedig Péczely Dóra (szerk.): Budapest off nevet viselő novellás gyűjteménye. Szerettem olvasni, ráadásul - bár ez már október, de -  a Poket könyvek is megjelentett egy budapesti gyűjteményt, szóval hamarosan tervezek egy "fővárosi" posztot. Ha már Poket: nem tudtam ellenállni A kis herceg kiadásnak, és milyen jól is jött ez nekem, pont tervezem újraolvasni, mert én tiniként nagyon nem szerettem. Adnék neki egy második esélyt. A következő beszerzésemkor az őszi kuckózós, hosszan belemerülős olvasós estéket képzeltem magam elé: Calebb Carrtól A Halál angyalát vettem meg. (Kata már olvasta, neki tetszett, ez számomra csak egy megerősítés volt). Az utolsó beszerzésem egy projekt kezdete. Én anno már nem voltam a Harry Potter generáció tagja, ezért könyvben nekem kimaradt a sorozat. Egyszer nekifutottam, az első három részig jutottam. Most megígértem kedves barátnőimnek, hogy szép lassan sorban elolvasom majd őket, hisz ez szerintem minden könyvmoly olvasmánylistáján szerepel. Ráadásul nekem nagyon tetszik az Animus új kiadása, így mindegyik rész majd otthonra lel a könyvespolcomon előbb-utóbb, most az első rész, a Harry Potter és a bölcsek köve lett az új polclakóm.



OLVASÁSOK

Akármennyire igyekszem visszatornászni magam a régi havi 6-7-8 könyves szintre, nem megy, és rájöttem, hogy el kell ezt engednem. Egyszerűen a munka, a munkahelyi felelősség annyi energiámat elviszi, hogy esténként van hogy a pihenés nagyobb prioritást élvez, mint az olvasás. Ettől függetlenül a táskámban mindig van könyv, reggelente a BKV-n mindig olvasok, szóval a könyvmolyságom marad, csak az intenzitás csökken. Sajnos.

Szeptemberben 4 könyvet olvastam el. Madeline Miller Akhilleusz dalával kezdtem, amiről már írtam is, és ami azt hiszem örök kedvenc könyvem marad. (Amúgy ti nem nyúltok zaklatott időszakotokban többször a régebbi kedvenceitek után?)
A könyvtárazást még mindig imádom, és bár sajnos bezárt a kedvenc tagkönyvtáram, az utódjában is tudtam magamnak olvasnivalóra lelni. Így került sorra Meik Wiking Hyggeje, ami igazán szép kis kiadvány volt, érdekes infókkal. Aztán jött a Budapest off is, amit mint fent írtam nagyon szerettem, érdekes volt a kerületekről ilyen kis rövid szösszeneteket olvasni. Ami meg ezután szinte kitöltötte az egész szeptemberemet az Joanne Harristól a Rúnajelek. A várólista-csökkentésben beválogatott könyvem volt ez, de őszintén megmondom, akármennyire szeretem Harrist, ezzel bizony megszenvedtem.



Ettől függetlenül a mérleg nyelve megint egyensúlyban van: 4 vásárolt és 4 elolvasott könyv, soha rosszabb hónapom ne legyen. Sajnos az október még dolgosabbnak ígérkezik és bármennyire is szeretnék aktívabb lenni a blogon, van egy olyan érzésem, hogy ez a platform, az én kedves hobbim látja majd ennek kárát. De az vigasztal, hogy nem szalad el, bármikor itt van nekem, akárcsak a könyvek. Szóval én igyekszem, a többi meg majd meglátjuk.


A többiek is meséltek a szeptemberről:

5 megjegyzés:

theodora írta...

A fővárosi posztot nagyon várom, és remélem sikerül nekem is beszereznem ezt és A kisherceg POKET-et! :)
Juuuj, a HP olvasásnak nagyon örülök - most ősszel - télen nekem is kedvem lenne újraolvasni a sorozatot, ezek azok a könyvek amiket sosem fogok megunni. Az utóbbi években az illusztrált köteteket olvastam újra, idén ez sajnos kimarad - de jó lenne a 'sima' könyveket olvasni. Ill. angolul is szeretném olvasni legalább az elsőt.
A Halál angyala nálam is kívánságlistát, remélem tetszeni fog neked is!

Nita írta...

A kis herceget én is nemrég olvastam újra, egészen más élményt ad szerintem felnőttként.
A Halál angyala nekem év eleji olvasmány volt, nagyon-nagyon szerettem, szerintem neked is be fog jönni. :)
A HP-kat én sem a megjelenéskor, hanem kicsit később olvastam. Szerintem amúgy felnőttként is teljesen be tud szippantani.
Az meg sajnos nagyon ismerős, hogy már nem tudunk annyit olvasni, mint régen, nekem még a BKV-s olvasás is kiesett, annyira keveset megyek. De szerintem az a lényeg, hogy amennyire erőnkből és időnkből kitelik, azért szakítunk időt azokra a dolgokra, amelyek feltöltenek minket.

Amadea írta...

Jaj, dehogynem, pont Harrisre kívántam rá, az Urak és játékosokra, valami ismerős történetre, amibe "elbújhatok". Néha még az új könyvek is stresszt jelenteke - mármint könyvmoly szinten.
Régen olvastam A halál angyalát - tök jó, hogy újra kiadták, már nem lehetett kapni -, de még emlékszem rá, mennyire jó élmény volt.
Az Akhilleusz daláról annyian írjátok, hogy milyen jó könyv, hogy lassan rávetem magam.:)

PuPilla írta...

Nekem a sresszes időszakban általában lélegezni nincs időm, nemhogy a kedvencekhez nyúljak, plusz általában eleve van épp 4 könyv megkezdve nálam és akkor azért pláne nem jó még egy ötödiket is kinyitni. :D De elvben támogatom a kedvencekbe elbújást. :)

A HP-knak nagyon örülök, és várom, hogy olvassad őket, szerintem be fog szippantani! A Budapestes posztra is kíváncsi leszek! :)
Még nem tette fel senki a kérdést, most én megkérdezem: Hogy a jó életbe marad neked tiszta a cipőd ilyen esős őszi időben is?! :D

Nikkincs írta...

theodora: amennyire megkésve válaszolok, úgy már túl is vagy a Poketek beszerzésén és olvasásán :)
HP teljes sorozatra ígéretet tettem, szóval szép lassan tervbe vannak véve a kötetek. Az illusztráltak gyönyörűek, belelapozgattam már.Nekem ez a új Animus kiadás is nagyon tetszik, hangulatosak hozzá a borítók.
Szerintem jó könyv lesz A halál angyala, aztán jöhet belőle a sorozat is.

Nita: jó könyvek ezek! A kis herceget gyerekként olvastam, akkor szerintem semmit nem fogtam fel belőle :(
A HP-t sajnálom, hogy nekem kimaradt a filmek előtt, meg hogy én igazából akkor nem voltam rá kíváncsi. Így felnőttként azért más, mint amikor megjelentek a kötetek és várni kellett rájuk.
Igen, a fontos dolgokra valahogy igyekszünk csak-csak időt szakítani, de valami más biztos a kárát látja.

Amadea: köszi, jó olvasni, hogy nem vagyok ezzel egyedül. És igen, az új könyvek, hát röhej, hogy ezen is szoktam stresszelni, hogy veszek, de nem olvasok ...
A halál angyalát meg már egyre jobban várom :)
Ha kell, elviszem majd neked az Akhilleuszt.

PuPilla: ha stresszes időszakban még ezt sem tudnám csinálni, hogy egy-egy félóra elejéig olvassak valami komfortkönyvet, én akkor már tuti a diliházban ülnék. Sajnos nem vagyok olyan, hogy kilépek a melóból és magam mögött hagyom, a könyvek pedig le tudnak hozni a "szerről" :)

A HP jó kis projekt, benne van, hogy megígértem :)
Alakul a BP-s poszt is.
NE hidd, hogy annyira tiszta, a képen azért nem látszik minden. Jó szögből fotóztam :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...